Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. Niestety wielu przedsiębiorców mimo takiej wiedzy nie podejmuje żadnych działań reklamowych mających na celu zwiększenia zysków finansowych firmy. Pominięcie tego aspektu często wynika z braku stosownych narzędzi oraz czasu, aby móc skuteczne zając się reklamą.

Data dodania: 2012-06-29

Wyświetleń: 1123

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Odpowiedni marketing

Dużej części społeczeństwa reklama kojarzy się z telewizyjnym spotem nadawanym w bloku reklamowym pomiędzy wiadomościami, a wieczornym filmem. Ogromna oglądalność sprawia, że taka forma promocji trafia do ogromnego grona odbiorców i jest niezwykle skuteczna. Niestety zdecydowanej większości przedsiębiorców nie stać na taką formę promocji. Co więcej, nie każda firma potrzebuje kampanii ogólnopolskiej, wręcz przeciwnie chce zaistnieć na lokalnym rynku. Wówczas znacznie skuteczniejszy od reklamowego spotu będzie merchandising. W Polsce kojarzy się on głównie z wykładaniem towarów na półki, ale w rzeczywistości działania merchandisingowe są o wiele bardziej złożone.

Ścinanie kosztów

Jednak reklama to jedno, a ograniczanie kosztów firmy to drugie. Wiadomo, że każda forma reklamy jest kosztowna. W związku z tym wiele firm próbuje „reklamować się” we własnym zakresie. Niestety to błędne koło. Chcąc zminimalizować wydatki przedsiębiorcy poświęcają swój cenny czas na planowanie działań marketingowych, które mimo wysiłków nie przynoszą zamierzonych skutków. Aby uniknąć tego typu wpadek, warto postawić na outsourcing. Zlecając wykonanie części prac firmą zewnętrznym zyskujemy profesjonalną pomoc i oszczędzamy własny czas. Outsourcing nie musi ograniczać się tylko i wyłącznie do usług reklamowych. Oprócz agencji merchandisingowej na takich zasadach mogą pracować również księgowi, informatycy, graficy oraz inni specjaliści.

Reasumując, każdy przedsiębiorca powinien zapamiętać dwa słowa: merchandising i outsourcing. Bowiem dzięki nim zminimalizuje wydatki, zyska wykwalifikowanych współpracowników oraz nowych klientów, pomnoży zyski i tknie w swoje przedsiębiorstwo nowe życie.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena