Gadżety reklamowe kojarzą się zazwyczaj jako coś niedrogiego. Nie oznacza to od razu, że są to rzeczy kiepskiej jakości, ale gadżety reklamowe zazwyczaj nie łączą się jakoś z pojęciem luksusu. Okazuje się jednak, że i materiały promocyjne mogą występować w wersji ekskluzywnej. To nowy trend jeśli chodzi o gadżety reklamowe.

Data dodania: 2012-04-11

Wyświetleń: 1961

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

gadżety reklamoweZbliżające się wielkimi krokami Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, które będą rozgrywane na polskich i ukraińskich stadionach, spowodowały wysyp materiałów promocyjnych wykorzystujących oficjalne logo i maskotki. Oczywiście te gadżety reklamowe dzielą się na te oryginalne, z licencją i na swobodną twórczość, która pomija prawa autorskie i wykorzystuje raczej luźne skojarzenia z piłką nożna, a nie konkretne logo (są też ewidentne podróbki).

„Mistrzowskie” gadżety reklamowe to często koszulki (zarówno męskie jak i damskie – panie chcą kibicować w czymś, co nie przypomina swoim fasonem wora pokutnego), kubki, smycze czyli takie gadżetowe standardy. Można zapytać gdzie tu miejsce na ów zapowiadany w tytule luksus? Okazuje się, że logo Mistrzostw i wizerunek oficjalnych maskotek wykorzystała jedna z firm jubilerskich wypuszczając na rynek kolekcję biżuterii. Bransoletki, spinki do mankietów czy zegarki z logo – to znajdzie w ofercie kibic, który dysponuje większą ilością gotówki. Te gadżety reklamowe są wykonane z metali szlachetnych przez znaną firmę jubilerską. Można spokojnie o nich powiedzieć, że są to luksusowe gadżety reklamowe.

Nie można powiedzieć jednak, że gadżety reklamowe z wyższej półki pojawiły się dopiero teraz. Wiele firm już wcześniej zamawiało pióra wieczne albo długopisy dobrych marek i zlecało nadrukowanie na nich swojej nazwy albo logo. Uchodziło to za elegancki gadżet reklamowy, który wręczano kontrahentom albo ważniejszym klientom. Podobną funkcję spełniały też butelki dobrych jakościowo alkoholi, które zyskiwały specjalne etykietki wykorzystujące nazwę firmy, która zleciła wykonanie takich gadżetów. Czasem otrzymywały też nową, zabawną nazwę. Nie był to może gadżet reklamowy w wersji luksusowej, ale na pewno był dobrej jakości. 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena