Jeszcze kilka lat temu pojęcie leasingu nie było w Polsce znane. Dopiero od niespełna dziesięciu lat firmy doceniają zalety umówi leasingowych i chętnie korzystają np. z leasingu samochodowego

Data dodania: 2012-04-05

Wyświetleń: 1712

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jeszcze kilka lat temu pojęcie leasingu nie było w Polsce znane. Dopiero od niespełna dziesięciu lat firmy doceniają zalety umówi leasingowych i chętnie korzystają np. z leasingu samochodowego. Leasing samochodowy to nic innego jak pożyczenie samochodu (np. od producenta) w zamian za umówione miesięczne raty. Raty te – podobnie jak w przypadku kredytów gotówkowych, jakich udzielają banki, mogą być równe, malejące lub rosnące, w zależności od warunków zawartej umowy. Po zakończeniu umowy leasingowej (umowa taka zawierana jest najczęściej na kilka lat), leasingodawca i leasingobiorca mogą automatycznie taką umowę przedłużyć, może tez nastąpić przeniesienie praw własności na leasingobiorcę. To właśnie takie, korzystne dla firm, warunki leasingu samochodowego sprawiają, że przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej możliwości – biorąc samochód w leasing zwiększają wartość majątku swojej firmy, a raty leasingowe mogą doliczyć sobie do kosztów uzyskania przychodów, tym samym zmniejszając należny do zapłacenia podatek dochodowy. Przy zakupie samochodu, użytkowanego wcześniej w ramach leasingu, przedsiębiorca musi zapłacić z góry określoną sumę, powiększoną o podatek od towarów i usług, czyli podatek VAT. Leasing na samochód występuje także jako leasing konsumencki – czyli taki, który dotyczy osób fizycznych, niemających działalności gospodarczej. Z tej formy leasingu jednak mało kto korzysta – szacuje się, że leasing konsumencki stanowi około 2% zawieranych w naszym kraju umów leasingowych.  

Licencja: Creative Commons
0 Ocena