Mamy kryzys - do tego nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Jest to okres bardzo trudny dla każdej firmy niezależnie od branży. Trudne czasy trzeba przetrwać. Ale jak skoro wszystko drożeje? Jednym ze sposobów na zaoszczędzenie środków na firmowym koncie jest outsourcing

Data dodania: 2012-02-15

Wyświetleń: 1624

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Czym zatem jest outsourcing?

Słowo pochodzi od wyrażenia outside-resource-using oznaczającego powierzenie wykonywanej pracy zasobom zewnętrznym. Możemy zatem powiedzieć że outsourcing to wynajęcie specjalistycznej firmy w celu wykonania za nas określonej pracy.

No tak, ale gdzie tu oszczędności?

Oszczędności pojawiają się gdy zdamy sobie sprawę z tego, że do naszej firmy konieczne jest np. dokupienie kilku komputerów, co za tym idzie konieczne jest również zatrudnienie informatyka, który o te komputery zadba i zajmie się usuwaniem ewentualnych awarii, czyli będzie robił wszystko co wiązane z ich prawidłową obsługą. Na tym właśnie etapie można pomyśleć o outsourcingu, konkretnie o outsourcingu IT. Polega to na powierzeniu dbania i usuwania awarii w naszych komputerach innej firmie. Rozwiązanie to niesie za sobą wiele korzyści:

- nie musimy martwić się o nasz sprzęt,

- naszym sprzętem zajmują się profesjonaliści często świadczący usługi całą dobę, zatem mamy gwarancje szybkiego usunięcia usterek,

- specjaliści są do naszej dyspozycji jeżeli tylko zajdzie taka potrzeba,

- wynajmując firmę oszczędzamy często ponad 50% kosztów związanych z zatrudnieniem  informatyka.

Dodatkowe korzyści, to

- bardzo często kompletna obsługa informatyczna naszej firmy,

- pielęgnacja i pozycjonowanie, lub nawet wykonanie profesjonalnej strony internetowej,

- dostarczanie przez firmę materiałów eksploatacyjnych do drukarek czy kopiarek. 

Skąd taka oszczędność?

Firma świadcząca usługi outsourcingowe ma wielu klientów co pozwala na redukcje kosztów poprzez efektywne zarządzanie czasem pracy jej pracowników. Krótko mówiąc pracownicy w tej firmie nudzą się mniej. Mniej czasu potrzebują również na rozwiązywanie problemów, które są dla nich codziennością. Dodatkowe oszczędności wynikają również z możliwości świadczenia tego typu usług zdalnie, co pozwala zredukować koszty wynikające z dojazdów do klienta.

Myślę, że do oszczędności nikogo nie trzeba przekonywać zwłaszcza, że oszczędności wynikające z outsourcingu często przekraczają nawet 50%, a to jest chyba najlepszy argument żeby z tego typu usług skorzystać. 

Licencja: Creative Commons
2 Ocena