Alkohol, jak każdy inny produkt, musi mieć dobry marketing. Aby sprzedać swój produkt, firmy i agencje reklamowe prześcigają się w pomysłach. Utrudnieniem jest zakaz reklamowania produktów alkoholowych w określonych godzinach.

Data dodania: 2012-01-25

Wyświetleń: 1234

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Aby przekaz trafił w gusta odbiorców powinien być ciekawy i angażujący. Jak sobie z tym radzą reklamy telewizyjne?

Wódka Wyborowa stworzyła „Drużynę W”, składając asie z czterech pięknych kobiet, które noszą imiona odzwierciedlające przymioty marki, czyli: Zimna, Mocna, Czysta i Światowa. Reklama przekonuje, że „Jest taka tylko jedna, ale ma cztery twarze”. Kampania obejmuje także konkurs z nagrodami, jakimi są notebooki, aparaty fotograficzne oraz i Pady. Reklamy zamieszczona także na portalach internetowych, w mediach społecznościowych oraz w radiu. Wcześniej Wyborowa prowadziła kampanię pod hasłem „W każdej ważnej chwili”.

Zupełnie inną strategię przyjął producent whisky Johnnie Walker. Stworzył filmik o tytule „The Man Who Walked Around the World”, który trwa aż pięć i pół minuty. Trzeba przyznać, że jak na reklamę to naprawdę długo. Zatrzymanie uwagi odbiorcy na taki czas to prawdziwa sztuka. W spocie wziął udział szkocki (jakże by inaczej) aktor Robert Carlyle, który musiał dublować scenę aż 40 razy. Dlaczego tak dużo? Bo reżyser Jamie Rafn miał koncepcję, aby filmik nagrać bez cięć, tylko jedno ujęcie.

Wydaje się proste? Nic podobnego. Aktor opowiadający historię powstania whisky przez cały czas wędruje polną ścieżką biegnącą wśród szkockich łąk i pagórków. Na dodatek, przy dróżce znajdują się atrybuty związane z wątkiem, który aktualnie porusza. Wszystko dopracowane w każdym calu robi niesamowite wrażenie. Reklama nie jest krzykliwa, nie epatuje seksem a potrafi wciągnąć w historię. Spot docenili nawet organizatorzy festiwalu w Cannes (reklamowy odpowiednik festiwalu filmowego), i przyznali „The Man Who Walked...” główną nagrodę, czyli Złotego Lwa.

Na szczęście marketingowcy nie zapominają o tym, że kobiety też są targetem dla producentów, szczególnie tych słabszych alkoholi. Chodzi przede wszystkim o piwa z dodatkiem soków owocowych lub karmelu. Na ciekawy pomysł wpadła firma Redd's. Miłośniczki słodkiego piwa mogą samodzielnie zaprojektować wzór na puszce. Spoty reklamowe Reddsa są zawsze „bardzo kobiece”, to znaczy delikatne, kolorowe i z udziałem młodych kobiet. Trafne wydaje się hasło, którym niegdyś marka posługiwała się w spotach – wydaje się idealnie pasowac do kobiecej natury: „Ciekawośc to pierwszy stopień do Reddsa”.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena