Podstawowym celem komercyjnej strony internetowej powinno być skłonienie odwiedzającego do wykonania określonej akcji, na której Ci zależy. Twoja strona powinna być również nastawiona na Twojego klienta.

Data dodania: 2011-12-21

Wyświetleń: 1542

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 4

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

4 Ocena

Licencja: Creative Commons

Powinna jasno komunikować Twojemu potencjalnemu klientowi dlaczego ma kupić właśnie u Ciebie lub skorzystać z usług właśnie Twojej firmy a nie konkurencyjnej. Twoja strona nie może być po prostu zwykłą stroną jak każda inna strona konkurencji.

Wiele firm zaczyna tworzenie strony od zaprojektowania szaty graficznej. Jest to jednak niewłaściwe podejście. Absolutną podstawą jest określenie, kto będzie odwiedzającym. Musisz wiedzieć kim jest Twój statystyczny klient, ponieważ inaczej powinna wyglądać strona, którą odwiedzają nastolatki, a inaczej strona dla kobiet w wieku 50-60 lat. I nie chodzi tu tylko o grafikę, ale również np. o rodzaj zawartości strony internetowej. Strona z zawartością niewłaściwie dopasowaną do grupy docelowej może nie wzbudzić jej zaufania.

Jeśli już wiesz kto jest Twoim klientem powinieneś określić cel strony, czyli ustalić co chcesz osiągnąć poprzez stronę. Celem strony może być np. sprzedaż, zapis na biuletyn, rejestracja w serwisie, wysłanie zapytania ofertowego, wykonanie telefonu itp. Twoja strona może mieć kilka celów. Jeśli tak jest, to powinieneś ustalić hierarchię tych celów, czyli określić je od tych najważniejszych do tych mniej ważnych.

Kluczowe staje się także zrozumienie co dokładnie motywuje Twojego klienta do podjęcia działania, o które go prosisz. Powinieneś określić jak Twój klient podejmuje decyzję o zakupie. Inaczej powinna być zaprojektowana strona, gdzie proces podejmowania decyzji jest długi, a inaczej strona, gdzie klient po prostu wchodzi i kupuje.

Bardzo ważnym elementem jest również opracowanie systemu komunikacji z klientami. Powinieneś określić czym zachęcisz potencjalnego klienta do zapisania się na Twój biuletyn, następnie jakie informacje będziesz mu przesyłał po zapisaniu się. Czy będą to porady dotyczące użytkowania zakupionego produktu, ciekawostki z branży, czy może coś jeszcze innego.

Tworząc stronę internetową powinieneś określić także co będzie stanowiło zawartość Twojej strony. Zawartością najczęściej jest tekst, choć coraz częściej jest to np. video. Tu również warto zadbać o jakość zawartości. Jeśli zdecydujesz się na teksty, to powinny one wskazywać korzyści, których oczekuje Twój klient oraz powinny odwoływać się do emocji. Jeśli stworzysz teksty opierające się wyłącznie na cechach produktu to Twoja strona będzie miała mniejszą skuteczność.

Większość stron skupia się na tym co oferują, podczas gdy klientów to nie interesuje. Klientów interesuje tylko to jak oni mogą na tym skorzystać. Twoja strona powinna więc mówić o tym czego chcą Twoi klienci i jak mogą to osiągnąć. Pamiętaj, że klient przed zakupem zawsze zadaje sobie pytanie co ja będę z tego miał, że kupię właśnie tutaj.

Jeśli zlecasz stworzenie swojej strony np. agencji kreatywnej, to powinna ona zrobić z Tobą wywiad i ustalić odpowiedzi na powyższe pytania. Piszę, że powinna, ponieważ w praktyce różnie z tym bywa. Tworząc komercyjną stronę internetową musisz pamiętać, że jedynie właściwe jej zaprojektowanie z marketingowego punktu widzenia zapewni Ci satysfakcjonującą konwersję, czyli zamianę (bezpośrednio lub pośrednio) odwiedzających w kupujących.

Licencja: Creative Commons
4 Ocena