Systemy zarządzania jakością pełnią kluczową rolę w każdej organizacji. Co ważne nie jest istotna wielkość przedsiębiorstwa ani jego charakter. Systemy zarządzania jakością są bowiem przydatne w każdej firmie. Ich zadaniem jest porządkowanie zachowań pracowników i zachodzących procedur w firmie.

Data dodania: 2011-12-09

Wyświetleń: 1910

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wdrożenie Systemu Zarządzania Jakością będzie motywować pracowników poprzez określenie ich głównych zadań i obowiązków. Systemy zarządzania jakością mimo poniesionych w początkowej fazie ich wdrażania oraz utrzymania kosztów pozwalają w dłuższej perspektywie na dokonanie bardzo znaczących oszczędności w każdej firmie. Pozwalają one na wyodrębnienie niepotrzebnych procedur oraz skrócenie czasu produkcji, pozwala to ograniczyć koszty.

W przypadku wielu przedsiębiorstw wystarczającym jest wdrożenie najpopularniejszego i najbardziej rozpowszechnionego na świecie systemy ISO 9001. Każdy system musi uwzględniać takie charakterystyki jak orientacja na klienta, organizacja przywództwa, zaangażowanie ludzi, procesowe podejście, czy ciągłe doskonalenie sytemu.

Jak się jednak okazuje poza najbardziej znanym systemem ISO istnieją systemy szersze, zawierające procedury charakterystyczne dla specyficznych branż. Jedną z nich jest standard zarządzania jakością wg IRIS. Norma ta zawiera szczegółowe wytyczne dla zarządzania jakością w branży kolejowej. Jest ona poszerzeniem standardu ISO uwzględniającym specyfiki branży kolejowej. W Polsce jedynie kilka firm może poszczycić się zdobyciem takiego certyfikatu. W przypadku wielu firm jest on wręcz niezbędny aby móc uczestniczyć w przetargu na rynku. W opracowaniu standardu brały udział głównie firmy niemiecki, jest on jednak coraz bardziej zauważany i doceniany również w naszym kraju.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena