Rozważając wybór biura rachunkowego do obsługi przedsiębiorstwa dobrze jest rozważyć i szczegółowo zbadać kilka tematów. Kluczową sprawą będzie sprawdzenie czy właściciel ma certyfikat Ministerstwa Finansów. Upewnij się dokładnie czy okazane Ci pismo jest obowiązujące i rzeczywiście sporządzone jest przez Ministerstwo Finansów.
Następną kluczową kwestią, jaką musisz sprawdzić jest aktualny dowód ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Posiadanie owej polisy przez biuro rachunkowe stanowi zabezpieczenie przed popełnieniem potencjalnych pomyłek, ale daje również świadectwo, iż zarządzający biurem traktują swoją pracę i klientów z powagą. Kupno takowej polisy nie jest tanie.
Warto ponadto upewnić się czy biuro księgowe objęło ubezpieczeniem także pozostałe czynności, które nie są przedmiotem obowiązkowego ubezpieczenia, jak choćby rozliczenia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, prowadzenie PKPiR. Tam także mogą powstać nieprawidłowości za które masz prawo ubiegać się o odszkodowanie.
Powinieneś pamiętać, iż za błędy księgowe odpowiedzialny przed urzędem skarbowym jesteś Ty jako właściciel firmy, a następnie posiadasz prawo ubiegać się o potencjalne odszkodowanie. Księgowy nie ponosi odpowiedzialności za błędne rozliczenia podatkowe swojego kontrahenta względem fiskusa i pamiętaj, że nie ma tu znaczenia treść umowy, którą zawrzesz z biurem.
Bardzo ważną kwestią mającą wpływ na zadowolenie z obsługi księgowej jest skontrolowanie, czy w biurze zatrudnieni są księgowi doświadczeni w wielu różnych branżach, typach firm czy formach prowadzenia działalności. W sytuacji wątpliwej sposobność uzyskania porady może okazać się niezwykle istotna.
Streszczając, zawarcie umowy z profesjonalnym i sprawdzonym księgowym musi sprawić, że o bieżącej księgowości i rachunkach przypominać sobie będziesz tylko podczas wnoszenia zapłaty na rzecz biura, a co za tym idzie będziesz mógł skupić się na Twojej głównej działalności.