Podstawowym warunkiem, aby rozpocząć zarabianie w Internecie jest określenie swoich predyspozycji oraz wybór odpowiedniego serwisu, z którym współpraca przyniesie najwięcej korzyści. W tej części omówię te dwa tematy.

Data dodania: 2011-12-05

Wyświetleń: 1591

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

      Z lektury 1 części wiesz już, że zarabianie w domu przez Internet jest możliwe między innymi dzięki przystąpieniu do któregoś z programów partnerskich serwisów internetowych. To, który serwis wybierzesz zależy od twoich predyspozycji, wiedzy, umiejętności i zainteresowań (przede wszystkim). Wszystkim początkującym w e-biznesie polecam zawsze wybór takiego programu, w którym może on zarobić na własnej wiedzy. Już teraz bowiem, kiedy czytasz ten tekst masz wystarczającą wiedzę i umiejętności aby na nich zarobić. Nie musisz przechodzić kosztownych szkoleń, kursów, płacić za zdobycie nowych umiejętności. Ty już je masz!

      Twoją siłą jest Twoja wiedza i doświadczenie życiowe, hobby i zainteresowania. Nie ma bowiem lepszego pomysłu na e-biznes, niż zarabianie na ty, co się wie, lubi, umie albo kocha („kocha” – mam na myśli pasję, hobby, zajęcie, które pochłania Cię bez reszty). Czy masz pasje? Jeśli tak – masz już temat na bloga! Blog będzie miejscem, na którym będziesz upubliczniać swoje myśli. W dalszej części pokażę Ci, jak utworzyć blog przyjazny dla wyszukiwarek, aby dotrzeć do jak największej liczby zainteresowanych osób. Jeśli natomiast nie wiesz, w jakim temacie czuł byś się najlepiej, czego mógłbyś uczyć innych, zachęcam do wypełnienia ankiety osobowości. W sieci znajdziesz tego typu testy.

       Po wypełnieniu ankiety powinieneś dokładnie wiedzieć, co jest Twoją mocną stroną. Na tym będziesz zarabiać. Aby pomóc Ci określić swoje mocne strony odpowiedz na poniższe pytania. Zastanów się też, w którym tych tematów mógłbyś służyć innym pomocą.

      1. Czy spotkało Cię w życiu coś wyjątkowego, coś, co jest niepowtarzalne, zdarzenie, które odmieniło Twoje życie? Wyjątkowe mogą być zarówno radosne, jaki i traumatyczne sytuacje. Czy byłbyś w stanie pisać o tym bloga i udzielać rad innym ludziom będącym w podobnej sytuacji?

      2. Wypisz 5 komplementów, które usłyszałeś w życiu i które zapadły Ci w pamięć. Czy były uzasadnione? 

      3. Wypisz 5 krytycznych uwag, które usłyszałeś w życiu i które zapadły Ci w pamięć. Czy były uzasadnione?

      4. Czy jest temat, o którym mógłbyś mówić godzinami, fascynujący i wciągający Cię bez reszty? Czy mógłbyś uczyć czegoś innych internatów?

       Jaki cel ma zadawanie sobie takich i podobnych pytań przed rozpoczęciem zarabiania w sieci? Musisz uzmysłowić sobie swoje mocne strony, jest to warunek zarabiania na wiedzy. Na swojej wiedzy i doświadczeniu. Wielkim błędem większości osób pragnących zarabiać przez Internet jest „słomiany zapał”. Nie mają podstaw do stworzenia ciekawego, wartościowego serwisu internetowego, gdyż skuszeni szybką kasą i łatwością jej uzyskania wyobrażają sobie, że wystarczy się zalogować w dowolnym programie partnerskim i …nie robić nic, a pieniądze będą same napływać na konto. Tak oczywiście nie jest. Owszem, można przez Internet zarabiać spore pieniądze, tylko trzeba działać. A żeby działać, należy wiedzieć, co chce się zrobić. Temu służy określenie swoich predyspozycji i mocnych stron.

      Każdego dnia tysiące internatów szuka odpowiedzi na pytania z różnych dziedzin. Szukają informacji, produktów, usług. Jeśli dobrze określisz temat, w jakim jesteś „mocny”, masz szansę „wstrzelić się" w niszę rynkową i dotrzeć do zainteresowanych użytkowników Internetu. Informacje, umiejętności, wiedza, która Tobie może wydać się błaha, dla innych ludzi może być odpowiedzią na pytania poszukiwaną od dawna. Pamiętaj, że ludzie są skłonni zapłacić czasem spore pieniądze, aby tylko uzyskać informację poszukiwaną od dawna.

      Kiedy będziesz mieć już listę swoich mocnych stron, tematów, które mógłbyś podjąć na blogu, powinieneś określić, który z nich będzie najbardziej opłacalny dla Ciebie. Chodzi o to, abyś ze swoim tematem (i blogiem, który nauczę Cię tworzyć w następnej części) dotarł do możliwie najliczniejszej grupy odbiorców.

       Aby wybrać temat bloga, powinieneś określić, który z wypisanych przez Ciebie tematów będzie miał największą popularność. W tym celu proponuję Ci skorzystać z bezpłatnego narzędzia propozycji słów kluczowych – Keyword Tool. Narzędzie to pokaże ci tematy najczęściej wpisywane w oknie wyszukiwarki Google.

      Rozpocznij więc „zabawę” – wpisuj frazy związane z twoimi tematami, które mógłbyś podjąć na blogu. Określ, z jaką częstotliwością są wpisywane w wyszukiwarce. Aby zapewnić sobie wystarczającą ilość wizyt na blogu wybieraj frazy, które są wpisywane co najmniej 6 000 razy w miesiącu, a Google zwraca na nie możliwie jak najmniej wyników (najlepiej poniżej 60 000 wyników). Wybierz jedną frazę, która ma najlepsze parametry (maksymalna ilość wyszukiwań i minimalna ilość wyników) i odznacza się kilkoma właściwościami:

- jest konkretna,

-wskazuje na temat, o którym sporo wiesz i wiedzę tę mógłbyś przekazać innym,

- składa się z co najwyżej 3 wyrazów (optymalnie z 2 wyrazów),

- jest napisana poprawnym językiem.

      Jeśli wybierzesz taką frazę, następnym krokiem będzie utworzenie tematycznego bloga przyjaznego dla wyszukiwarki. O tym przeczytasz w kolejnej części.

 

 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena