Poświęcają zdecydowanie więcej czasu na poznanie produktu, sprawdzenie jego możliwości, przeanalizowanie mnóstwa opcji w stylu: czy mam do tego dodatki, na jakie okazje będę mogła to włożyć, jak to się pierze itp.
Z drugiej strony w procesie dokonywania zakupów przez kobiety niezwykle ważny jest aspekt emocjonalny. To on bardzo często silnie determinuje ich zachowania zakupowe. Potrafimy kupić mega drogi produkt tylko dlatego, że lubimy daną markę albo zwyczajnie coś powaliło nas na kolana.
Cena wcale nie musi być głównym kryterium decydującym o zakupie. Zwykle świetnie potrafimy usprawiedliwić zbyt drogi zakup tak przed partnerem jak i przed samą sobą tłumacząc, że wysoka cena z pewnością przełoży się na świetną jakoś produktu itp. Płacimy dużo bo np. produkt nam się podoba lub ma znaną markę.
Jednak według badań ARC Rynek i opinia to mężczyźni są bardziej lojalną grupą. Zdecydowanie łatwiej niż kobiety przywiązują się do marek i produktów i trudniej zmienić ich zakupowe przyzwyczajenia. Z kolei płeć piękna chętnie wyszukuje różnych okazji i promocji. Kobiety też zdecydowanie chętniej niż mężczyźni biorą udział w różnego rodzaju akcjach promocyjnych i konkursach.
Kobiecy styl robienia zakupów jest prawdziwym wyzwaniem dla sprzedawców – tak internetowych jak i prowadzących sprzedaż poza siecią. Klient na obcasach jest niezwykle wymagający, nie czuje obowiązku lojalności i stale podnosi poprzeczkę sprzedawcom.
Sklepy kierujące swoją ofertę do kobiet powinny zwrócić szczególną uwagę na aspekt obsługi klienta. Źle obsłużona klientka już postara się, żeby wszystkie jej przyjaciółki dowiedziały się o niemiłym sprzedawcy w sklepie xxx. Za to potraktowanie kobiety z należytą godnością i odpowiedzialnością z pewnością zostanie wynagrodzone w postaci dokonania transakcji i pozytywnej opinii czy to w gronie znajomych czy w internetowej społeczności.