Nie znam firmy, która chciały poprzestać na tym co ma, bez zamiaru rozwoju. Nigdy nie mówi się o osobach, które nagle zatrzymują się i stwierdzają, że to już wszystko, co chciało się osiągnąć i od tej pory nie będą zarabiać większych pieniędzy. Nie mówi się o nich, bo prowadzenie biznesu jest uzależniające. Nie ma możliwości spoczęcia na laurach, gdyż za każdym razem, gdy osiągnie się sukces, chce się osiągnąć kolejny.
Im większa firma, tym więcej środków na jeszcze większą promocję. Zawsze można dotrzeć do nowego targetu odbiorców. Zawsze znajdzie się ktoś, kto jeszcze o tej firmie nie słyszał, a chętnie skorzystałby z jej usług lub zakupił towary. To napędzona machina. Nigdy nie dotrze się do końca. Zawsze będzie mało.
I dlatego właśnie, duże firmy również potrzebują pozycjonowania. I nie ma znaczenia to, że są one powszechnie znane. Czasem po prostu „przegapiły” pewną grupę ludzi. Czasem też są to firmy, o których na co dzień nie myśli się jako o partnerach biznesowych czy kontrahentach. Dlatego regularnie trzeba o sobie przypominać. Wysoka pozycja w wyszukiwarkach doskonale w tym pomaga.
Przeciętny internauta szukający danej usługi, będzie jej szukał za pomocą wyszukiwarki – tak to wygląda w dzisiejszych czasach – może nie zdawać sobie sprawy, że dana firma spełni jego wymagania. Jeśli natrafi na nią na początku wyników wyszukiwań, uświadomi sobie, że to może właśnie być to.
I naprawdę nie ma znaczenia, czy ta firma to taki potentat jak Microsoft, Liberty Direct, Cyfra Plus, czy Leroy Merlin. Użytkownik wie o ich istnieniu, ale nie myśli o nich w danej chwili, gdy szuka jakiegoś produktu lub usługi. Dzięki pozycjonowaniu – firmy o sobie przypominają.
W przypadku dużych i znanych firm, pozycjonowanie dodatkowo sprawi, że współczynnik konwersji wzrośnie bardziej, niż w przypadku małych firm, które nie mają jeszcze ugruntowanej pozycji na rynku. Te większe po prostu wzbudzają więcej zaufania.
Jak widać, pozycjonowanie jest potrzebne każdej firmie – bez względu na jej wielkość. Nie można w pewnym momencie odpuszczać, bo konkurencja nie śpi.