Czy wiesz co decyduje o wartości firmy, począwszy od wielkiego koncernu, a na małym biznesie rodzinnym kończąc? Dlaczego niektóre firmy rozwijają się prężnie, a innym się to nie udaje? Ten artykuł przybliży Ci pojęcie Corporate Design i jego znaczenie dla rozwoju każdej firmy.

Data dodania: 2011-08-24

Wyświetleń: 1764

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jeżeli jesteś właścicielem firmy, to pewnie zastanawiałeś się już kiedyś, ile Twoja firma jest warta. Wbrew pozorom wartość tę wcale nie tak łatwo oszacować. Wartość każdej firmy zależy bowiem nie tylko od majątku trwałego w postaci towaru, samochodów czy nieruchomości – o wiele ważniejsza w takich szacunkach jest wartość niematerialna, czyli wartość wizerunku firmy.

Wizerunek buduje się w oparciu o Corporate Design firmy. Czym więc jest Corporate Design? W uproszczeniu: jest to system identyfikacji wizualnej firmy, którego podstawę stanowi logo firmy. Wszystkie elementy wykorzystujące logo, takie jak papier firmowy czy wizytówki, składają się na Corporate Design.

Corporate Design wyraża w sposób niewerbalny filozofię firmy – przekazuje m.in. podejście firmy do klientów i kontrahentów, a także cechy pożądane zapewne przez każdą firmę takie jak profesjonalizm, doświadczenie, najwyższa jakość. Wyróżniający, spójny, starannie przemyślany, odpowiednio dobrany i skutecznie wdrożony wizerunek jest decydujący dla sukcesu firmy.

Naturalnie profesjonalny wizerunek nie zastąpi wysokiej jakości towarów czy obsługi klienta, bo są to czynniki niezbędne dla przetrwania każdej firmy. Jednak żadna, nawet najlepsza firma, która nie posiada profesjonalnej identyfikacji wizualnej nie wykorzysta w pełni swoich możliwości rozwoju.

Profesjonalnie opracowana, spójna tożsamość wizualna zapewnia firmie długofalowe korzyści. Wysyłając korespondencję firmową przygotowaną na firmowym papierze w kopertach z logo Twojej firmy, zrobisz dużo większe wrażenie, niż wykorzystując do tego celu anonimową białą kartkę w białej kopercie. Dzięki temu logo Twojej firmy zapadnie z pamięć Twoich klientów i pozwoli im do Ciebie wrócić.

Równie ważne dla firmy są korzyści wewnętrzne. Profesjonalny Corporate Design pozwoli pracownikom na lepszą identyfikację z firmą. Pracownicy firmy mającej atrakcyjny i profesjonalny wizerunek o wiele chętniej używają wizytówek i gadżetów firmowych, czy też noszą firmowe ubrania – dlatego, że mogą być dumni z firmy, w której pracują.

Firma, która nie posiada systemu identyfikacji wizualnej, dobrowolnie skazuje się na anonimowość. Czy kupując towar w sklepie prosisz sprzedawcę o "jakiś" telewizor czy "obojętnie jakie" buty? Zapewne nie. Zawsze wskazujesz na towar konkretnej firmy, ponieważ ją znasz i pozytywnie kojarzysz. A dlaczego ją znasz? Bo dana firma jest obecna na rynku nie tylko dzięki swoim towarom, ale także dzięki tożsamości wizualnej.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena