Jeśli nasza identyfikacja wizualna jest przejrzysta i łatwa do zapamiętania, Klientom wystarczy rzut oka, aby rozpoznać firmę. Ważne też, aby nasze elementy wyróżniały nas na tle innych firm.
Spójność stosowania identyfikacji wizualnej
Materiały reklamowe firmy, w postaci wizytówek, ulotek i katalogów powinny nawiązywać do pozostałych elementów identyfikacyjnych. Ważne więc, by powstawały w oparciu o tą samą kolorystykę, rodzaj czcionki czy zawierały tak samo wyglądający logotyp. W tym celu stosuje się księgę identyfikacji wizualnej, w której zawarte są wytyczne dotyczące stosowania symboli firmowych.
Zatem w jaki sposób możemy wykorzystać materiały drukowane w czasach kiedy to działania internetowe wiodą prym? Jeśli nasza firma prowadzi sprzedaż lub oferuje usługi Klientom nie tylko w sieci, warto nadal pamiętać o papierowej formie reklamy. W sklepie lub biurze postawmy stojak na wizytówki, dzięki którym Klienci zdobędą ważne informacje.
Stojaki informacyjne na ulotki
Stojak na ulotki w różnych formatach, w formie pionowej lub lekko pochyłej, postawimy na przykład na ladzie. Możemy umieścić tam ulotki, broszury, foldery z informacjami na temat produktów, cenami wybranych towarów lub usług. Jeśli obok produktu chcemy przedstawić informację o wyjątkowej ofercie lub ważną informację, wybierzmy stojak w formie ramki, przeznaczony na jeden wydruk.
Stojak informacyjny z kilkoma ramkami, które można obracać to przydatny dodatek nie tylko dla kasjerów. To element stosowany w biurach czy na halach produkcyjnych, gdzie umieszcza się na przykład instrukcje BHP. Identyfikacja wizualna może być stosowana także na większych powierzchniach, za pomocą potykaczy, czyli stojaków reklamowych OWZ.
Jasne i czytelne informacje, stosowanie spójnej kolorystyki, czcionki i logo, sprawia, że nasza firma staje się jeszcze bardziej wiarygodna w oczach Klientów. Choć są to drobne aspekty, warto o nich pamiętać za każdym razem, gdy przygotowujemy materiały reklamowe lub informacyjne.