W tym krótkim tekście postaram się przedstawić parę argumentów wskazujących na to, że identyfikacją wizualną jednak warto się zainteresować.
Dlaczego identyfikacja wizualna jest tak ważna?
Nawet mała firma, by zdobyć silną pozycję na lokalnym rynku musi posiąść wiedzę, jak wypromować swój wizerunek, usługi czy produkty. Niestety nie jest to wiedza powszechna i tania. Najlepiej zaufać uznanej lub zaufanej firmie specjalizującej się w kompleksowym tworzeniu identyfikacji wizualnej. Warto pamiętać, że w przypadku takiej inwestycji nie warto oszczędzać, bo zakupione projekty będą nam służyć przez kilka lub nawet kilkanaście lat!
Budowa tożsamości wizualnej(identyfikacji wizualnej)
Dzięki konsekwentnej i przemyślanej budowie identyfikacji wizualnej, każda dobrze funkcjonująca firma ma szansę stać się bardziej rozpoznawalną i pozytywnie kojarzoną marką. Doświadczona agencja lub specjalnie do tego celu zatrudniony pracownik (najlepiej z doświadczeniem, bo zostanie mu powierzony poważny projekt) to stabilny fundament dla tego procesu, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez wszystkie etapy budowy wizerunku dbając o ich pełen profesjonalizm. Taka mądrze i konsekwentnie prowadzona współpraca to szansa na zbudowanie wielkiego kapitału marketingowego.
Identyfikacja wizualna a marketing
Zbudowanie identyfikacji wizualnej to tak naprawdę pierwszy krok do stworzenia silnej i rozpoznawalnej marki! Pojęcie marki, nawet potocznie, silnie kojarzone jest z marketingiem i ze skutecznym pozyskiwaniem klientów. Dobra marka stanowi swoisty katalizator dla pozytywnego odbioru firmy i jej produktów/usług. O wizerunek firmy zadbać warto jeszcze przed rozpoczęciem działalności, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zająć się tym nawet po wielu latach od pojawienia się na rynku. Zadbanie o przemyślaną identyfikację wizualną to bardzo dobra inwestycja na przyszłość. Koszty takiego przedsięwzięcia muszą być niestety spore, ale w zamian gwarantują długofalowe korzyści.
„Jak Cię widzą, tak Cię piszą…”
Powiedzenie to sprawdza się nie tylko w codziennym życiu! Można zaryzykować teorię, że szczególnie dotyczy ono właśnie firm. Samo posiadanie nazwy, logo firmy i kolorów firmowych nie świadczy o posiadaniu przemyślanej identyfikacji wizualnej. Jej celem jest bowiem zmuszenie wymienionych wcześniej elementów do aktywnej współpracy w celu spotęgowania pożądanego efektu. Dopiero wtedy wszystkie składniki wizerunku firmy działają właściwie i stają się skutecznym narzędziem marketingowym.