Z tego też powodu ważne jest to, by zaistnieć w sieci jako rzetelna firma.
By tego dokonać, warto przede wszystkim wziąć pod uwagę to, jakimi kanałami dystrybucji nawiązuje się kontakt z klientem. Pierwszą taką opcją jest bez wątpienia strona internetowa.
Powinna ona być tak zaprojektowana, by użytkownik bez trudu trafił na ten produkt, jakiego poszukuje, dowiedział się ile on kosztuje, a także by mógł jak najszybciej dokonać zakupu.
Strona internetowa jest najczęściej wizytówką przedsiębiorstwa, dlatego powinna wyraźnie i pozytywnie przedstawiać firmę, ukazywać jej logo, a także zintegrowaną szatę graficzną z symbolem, czy symbolami, jakie kojarzone są z daną instytucją.
Strona internetowa powinna być również zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek internetowych, by można ją było jak najszybciej znaleźć na jak najwyższej pozycji wśród rekordów, jakie są dostępne w wyszukiwarce.
Drugą taką formą kontaktu z klientem jest blog firmowy. Na takiej stronie internetowej prowadzi się najczęściej zapiski związane z działalnością przedsiębiorstwa.
Blog może służyć również odpowiadaniu na pytania, jakie zadaje użytkownik w celu pogłębienia swojej wiedzy albo o firmie, albo o produktach, jakie ona oferuje, albo związane z reklamacją, czy ze sposobem w jaki można je zamówić itp.
Prowadząc bloga warto pamiętać o tym, by posługiwać się językiem, który będzie zrozumiały i przyjazny dla przeciętnego klienta, czyli należy wystrzegać się języka typowo technicznego.
Chcąc zadbać o dobry wizerunek firmy, warto udzielać się też na różnych forach dyskusyjnych, na portalach społecznościowych. Na takich stronach w sieci można dzielić się posiadaną wiedzą i wyrażać swoją opinię w temacie, który jest blisko związany z prowadzoną przez firmę działalnością.