Jaka powinna być dobra reklama? Stworzenie skutecznej i przyciągającej uwagę odbiorców reklamy jest bardzo trudnym zadaniem, które wymaga profesjonalnego podejścia i zrozumienia potrzeb konsumentów. 

Data dodania: 2014-12-29

Wyświetleń: 2359

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Gdy braknie pomysłów na reklamę...

Jeżeli chcemy, aby nasz produkt był dobrze rozpoznawalny warto zastanowić się nad podjęciem szeroko zakrojonych działań reklamowych obejmujących zarówno stworzenie spotu, jak i logo, które jest podstawowym elementem wizerunkowym każdego przedsiębiorstwa. 
Budowanie świadomości marki (branding) wymaga czasu i odpowiednich narzędzi, dlatego nie warto iść w tej kwestii na kompromisy. Kiedy zabraknie pomysłów na reklamę, zawsze możemy skorzystać z usług profesjonalistów.

Agencje reklamowe

Korzystając z usług agencji reklamowych lub agencji interaktywnych, mamy pewność, że otrzymamy przekaz reklamowy szyty na miarę.

Jak wygląda praca speców od reklamy?

1. Wprowadzenie
Wprowadzenie obejmuje przede wszystkim charakterystykę marki oraz fizyczny opis produktu; bardzo ważna jest także charakterystyka emocjonalna oraz analiza działań konkurencji. Prezentowany przez nas produkt jest elementem pewnej układanki, dlatego konsument musi dostrzec jego innowacyjność i potencjał. Jeżeli reklamowaliśmy wcześniej jakiś produkt, kolejny przekaz powinien stanowić jego naturalne przedłużenie.
Bardzo istotnym elementem działań marketingowych jest stworzenie wyrazistego i chwytliwego hasła reklamowego, które natychmiast kojarzy się z danym brandem.

2. Target

Reklama powinna być skierowana do konkretnej grupy docelowej. Dopiero po określeniu kto jest potencjalnym odbiorcą produktu, możemy stworzyć pełny przekaz dostosowany do danej grupy wiekowej i jej możliwości finansowych. W podsumowaniu warto zawrzeć słowa kluczowe opisujące naszych klientów.

3. Cele

Reklama ma oddziaływać na odbiorcę i motywować do zakupu produktu. Istotą przekazu marketingowego jest właściwe nakreślenie przesłania i obietnicy, wywołujących pożądaną reakcję klienta. Przy określaniu celów warto skupić się na 2-3 najważniejszych i właśnie pod nie tworzyć kampanię reklamową.

4. Budżet

Im większy budżet, tym większe możliwości. Pamiętajmy jednak, że dobra reklama nie musi być droga – najważniejszy jest pomysł i wykonanie, dlatego odradzamy oszczędzania na technicznej stronie przedsięwzięcia. Sposób kreacji i emisji spotu jest w dużej mierze zależny od budżetu. Warto jednak pamiętać, że odbiorca chętniej wybierze produkt, który wrył mu się w pamięć, dlatego ograniczanie się do reklamy telewizyjnej jest złym posunięciem. Nowoczesne reklama to nie tylko przekaz telewizyjny, ale także Internet, telebimy w mieście, reklamy emitowane w autobusach, tramwajach i mieście oraz w sklepach.

Agencje reklamowe nie tylko realizują spoty i inne przekazy reklamowe od zera, ale również pomagają w wykonaniu reklamy według wizji zleceniodawcy. Niekiedy wystarczy kilka modyfikacji, aby reklama nabrała pożądanego kształtu i spełniała swoje zadanie, czyli przyciągała uwagę klientów. 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena