Budowanie marki jest bardzo ważnym elementem w swoim biznesie, także w ebizniesie. Dlatego postanowiłem podzielić się tymi poradami. Czyli kilka świetnych wskazówek na zbudowanie swojego wizerunku eksperckiego w internecie.

Data dodania: 2013-10-28

Wyświetleń: 872

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jakiś czas temu pojawiła się pewna inicjatywa. Polega ona na nagrywaniu krótkich filmów video codziennie przez kolejne 90 dni. Inicjatorem tego wyzwania byli osoby ze Stanów Zjednoczonych. W naszym kraju jednak też znalazło się kilka osób, które podjęły to wyzwanie. Niektóry mówili publicznie o swojej deklaracji, jednak spora część osób przystąpiła do wyzwania „po cichu”.

 

Pytanie jakie się nasuwa, to: czemu ma służyć taki cykl nagranych filmów? Odpowiedź jest prosta, służy to do budowania swojego wizerunku. Jeśli osoba która działa w konkretnej niszy, nagra i opublikuje na YouTube 90 materiałów z tej dziedziny, to z pewnością wpłynie to na jej własną markę. Wyobraź sobie jaką to stanowi dźwignię. Taka osoba, która dziś zacznie i w ciągu 3 miesięcy opublikuje w internecie 90 filmów z tematu np. inwestowanie na forex, zbuduje swój wizerunek. Dla innych internautów, którzy zetkną się z jej materiałami podczas poszukiwania informacji z tej dziedziny, ta osoba będzie znawcą tego tematu.

 

Taka akcja bardzo dobrze wpłynie na budowanie wizerunku w internecie. Oprócz tego jest jeszcze kilka sposobów, o których warto wspomnieć. Mowa tu min. o prowadzeniu własnego bloga i publikowaniu na nim wartościowych artykułów. Bardzo dobrze sprawdzają się artykuły poradnikowe. W takich artykułach rozwiązuje się problemy innych ludzi. Warto jest publikować teksty jak najczęściej, najlepiej codziennie. Często aktualizowane blogi łatwiej zyskują na popularności. Oczywiście wraz z częstotliwością musi iść w parze wartość pisanych artykułów.

 

Jeśli już jesteśmy na temacie z poradami, popularną formą są nagrania video w formie screencastów. Są to nagrania obrazu z pulpitu komputera, w taki sposób można krok po kroku pokazać jak wykonać np. instalacje WordPress na swoim hostingu. Screencasty są bardzo popularne, przede wszystkim dzięki temu, że w najlepszy sposób można zademonstrować, jak coś wykonać, i to przez internet.

 

Kolejną możliwością są nagrania video. Czyli to, o czym wspominałem już wcześniej. Takie nagrania są skuteczne, ponieważ ludzie są przyzwyczajeni do oglądania telewizji. Zaś to, co przekazywane w telewizji, jest brane za prawdę, nawet jeśli ma z nią niewiele wspólnego. Dlatego aktor, który gra w serialu rolę lekarza, dla wielu ludzi jest medycznym autorytetem. To może wydawać się śmieszne, ale tak jest i gdy niektóre osoby spotykają takiego aktora na ulicy, to potrafią poprosić go o poradę lekarską. Oczywiście nie chodzi mi w tym miejscu o to, aby wykorzystać to do manipulacji, wręcz przeciwnie. Chcę tylko zaznaczyć, jaką siłę mają takie nagrania dla odbiorców.

 

Innym sposobem na budowanie wizerunku w internecie jest prowadzenie konferencji internetowych. Jest to o tyle lepsze od pozostałych form, że odbywa się na żywo. Przygotowujesz prezentację na konkretny temat, zapraszasz osoby do pokoju konferencyjnego lub tworzysz Hangouts. Na żywo przeprowadzasz swoją prezentacje, może to być np. szkolenie. Wywołujesz w ten sposób interakcję, ludzie zadają Ci pytania, Ty udzielasz im odpowiedzi. Dzięki temu wszystkiemu właśnie ten ostatni sposób jest najlepszą metodą budowania wizerunku w internecie swoimi siłami.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena