Dobrze napisany artykuł świadczy o profesjonalizmie, znajomości tematu i daje klientowi pewność, że ma do czynienia z ekspertem. A to procentuje przy dalszej współpracy.
Jest kilka kwestii, na które powinniśmy zwrócić uwagę tworząc treści firmowe:
1. Tematyka - najlepiej skupić się na tym, w czym jesteśmy dobrzy, czyli zagadnieniach związanych z branżą, w której nasza firma się rozwija. Pisanie o wszystkim, publikowanie memów o piątku i zamieszczanie dowcipów sytuacyjnych może i przyciągnie uwagę wielu czytelników, ale raczej nie potencjalnych klientów.
2. Język - ważne, a niestety często się o tym zapomina. Bez względu na to, czy jest to wpis w serwisie społecznościowym, krótki tekst na blogu czy dłuższy artykuł, warto zadbać o poprawność językową. Błędy ortograficzne i stylistyczne świadczą o niedbałości czy wręcz nieuctwie i na pewno nie wpłyną pozytywnie na nasz wizerunek.
3. Przydatność - twórzmy treści tak, aby mogły być przydatne dla potencjalnych klientów. Jeśli na forach, czy w mediach społecznościowych pojawią się zapytania dotyczące np. konkretnej usługi czy towaru, pojawiły się jakieś niejasności, warto w oparciu o te zapytania stworzyć wyczerpujący tekst i następnie zmieścić go w sekcji FAQ czy bazie wiedzy, aby więcej osób mogło mieć do niego dostęp.
4. Interakcje - tworzymy treści w formie dialogu z potencjalnymi klientami. To zachęca do zadawania pytań, komentowania naszych wpisów, co z kolei wpływa na ich popularność i dotarcie do innych odbiorców. Starajmy się również angażować w dyskusję z odbiorcami - na bieżąco odpowiadać na pojawiające się pytania, tłumaczyć kwestie, które nie do końca są zrozumiałe etc.
Powyższe porady to jedne z wielu, w jaki sposób można budować wizerunek naszej marki w Internecie. Oczywiście, jest to pracochłonne, ale włożony w takie działania czas i wysiłek na pewno się nam opłacą.