Treść strony internetowej czy bloga firmowego należy przygotować zgodnie z tematyką usług czy produktów, jakie oferuje dana firma. Tak więc będą to albo teksty specjalistyczne, zawierające odpowiednie słownictwo, terminy, jeśli mamy do czynienia np. z branżą elektroniczną lub luźne, lekkie artykuły poświęcone tematyce modowej. Bardzo ważne jest, aby wybrać odpowiedni styl pisania i konsekwentnie go przestrzegać, aby treść była jednolita i spójna stylistycznie.
Kolejna, bardzo istotna sprawa, to pisanie dla konkretnych odbiorców, zainteresowanych usługami z danej branży. Teksty powinny być zrozumiałe, o konkretnym przekazie, informujące klienta, gdzie może znaleźć informacje na interesujący go temat. Tak skonstruowana treść przyciąga odbiorców, którzy chcą ją dalej polecać, co w sposób naturalny buduje pozycję strony. A to oczywiście przekłada się na sprzedaż.
Ostatni, bardzo ważny element tekstów promocyjnych to ich unikatowość. Nawet jeśli napisaliśmy świetne teksty, które dobrze się czyta, zamieszczenie ich na kilku podobnych stronach będzie olbrzymim błędem. Dlaczego?
Po pierwsze, nie jest to zgodne z zasadami optymalizacji - jest bardzo prawdopodobne, że algorytm wyszukiwarki uzna taką treść za zduplikowaną, a więc niezbyt atrakcyjną z punktu widzenia odbiorcy, co może wpłynąć na obniżenie strony w wynikach wyszukiwania.
Po drugie, sami klienci mogą trafić na takie skopiowane treści, co na pewno nie wpłynie pozytywnie na ich mniemanie o danej marce, wprowadzi niepotrzebny chaos, zmiejszy wiarygodność usługodawcy.
To, co obecnie bardzo sobie cenią zarówno wyszukiwarki, jak i użytkownicy, to unikatowość treści. Powinniśmy o tym pamiętać, bez względu na to jak i o czym piszemy. Jeśli nasze teksty będą dobre, będą się same promować - odbiorcy będą je polecać innym, a jak wiadomo taki niewymuszony, naturalny sposób promocji ma największą wartość.