2
głosów
- +

Alkohol a dieta

Autor:

Aktualizacja: 21.07.2011


Kategoria: Zdrowie / Odchudzanie


Artykuł
  • 2 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1564 razy czytane
  • 9 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Piwo to źródło witamin B1, B2, PP, B12 oraz składników mineralnych takich jak: potas, fosfor, magnez, wapń i sód. Wino jest z kolei bogate w polifenole. Niestety, jest też kaloryczne. Ile zatem można spożywać tych trunków, będąc jednocześnie na diecie odchudzającej?


alkohol a dietaOsoby redukujące nadmiar masy ciała nie powinny spożywać alkoholu. Dlatego jeśli naprawdę komuś zależy na utracie masy ciała, to musi zrezygnować z alkoholu. Alkohol w każdej postaci należy wykluczyć z diety. 

1 g tłuszczu dostarcza aż 9 kcal, podczas gdy 1g alkoholu niewiele mniej, bo aż 7kcal!

Alkohol spala się w naszym organizmie z szybkością około 60 mg na 1 kg masy ciała, na 1 godzinę. Spalanie alkoholu nie podlega w zasadzie regulacji neurohormonalnej, dlatego jest mało energetyczne. 

Kaloryczność wybranych rodzajów alkoholu:


 kieliszek wina białego wytrawnego – 100 kcal


 kieliszek wina białego słodkiego – 140 kcal


 kieliszek wina czerwonego – 100 kcal


 kieliszek szampana – 115 kcal 


 kieliszek wódki (50ml) – 110 kcal


 butelka piwa (0,5 l) – 250 kcal


 kieliszek koniaku (40 ml) – 110 kcal


 likier kawowy (20ml) - 85 kcal


 kieliszek sherry (50ml) - 50 kcal


 kieliszek nalewki domowej (35-45ml) - 100 kcal


 kieliszek ginu (30ml) - 75 kcal


 kieliszek ajerkoniaku, likieru (20 ml) - 51 kcal 


 kieliszek malagi (50ml) - 80 kcal



 kieliszek martini wytrawnego (50ml) - 60 kcal


 porcja koktajlu "cuba libre" (20ml rumu i 0,2l coli) - 162 kcal

Należy także wspomnieć, że alkohol wpływa na pracę naszego układu trawiennego oraz wątroby. Wątroba w naszym organizmie przekształca alkohol w aldehyd octowy, który jest toksyną. Jeśli wątroba nie pracuje prawidłowo, toksyny krążą w naszym krwioobiegu powodując poważne szkody, w tym także zwiększając podatność na stres. NADMIAR alkoholu może prowadzić do otyłości oraz związanych z nią powikłań, w tym zaburzeń poziomu glukozy we krwi, degeneracji tkanek, spowolnienia pracy organów wewnętrznych i ciągłego zmęczenia. Jego nadmierne spożycie powoduje powiększanie złogów tłuszczu w sercu i całym układzie krążenia, osłabiając również nasz układ odpornościowy!

Podsumowując....

Aby pozbyć się zbędnego "tłuszczyku", wyeliminuj alkohol z Twojej diety. Alkohol osłabia wątrobę, organ, który ma kluczową rolę przy trawieniu tłuszczów. Poza tym, np. piwo oraz wino są bogate w cukry, a już każdy rodzaj alkoholu pobudza apetyt.


Podobał Ci się artykuł?
2
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij