System Zarządzania Jakością ISO 9001 to międzynarodowa norma, która przynosi mnóstwo wymiernych korzyści przedsiębiorstwom chcącym polepszyć swój wizerunek względem klienta oraz opinii publicznej.

Data dodania: 2011-06-21

Wyświetleń: 1337

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena
Pobierz artykul

Licencja: Creative Commons

Obecnie maksymalnie wzrosła konkurencyjność rynku światowego. Dlatego organizacje w trosce o zaufanie swoich klientów i polepszenie jakości wykonywanych usług decydują się na wdrożenie systemu ISO 9001. Dzięki niemu mogą cieszyć się wysokim poziomem w światowym rankingu firm, jak również większymi dochodami. Podstawą systemu ISO 9001 jest treść opublikowana jako identyczna dla wszystkich 160 krajów, a w każdym z nich przetłumaczona przez Komitety Normalizacyjne. Posiadanie certyfikatu ISO 9001 jest zatem bardzo dobrą alternatywą, podczas gdy organizacje z lokalizacją w kraju ze słabym rynkiem pragną posiadania jakości równej światowym wymaganiom.

Wdrożenie Systemu Zarządzania Jakością przynosi firmom wiele dobrego, gdyż zwiększają one zaufanie klientów oraz podwyższają swojąkonkurencyjność w stosunku do innych firm. Poza tym, przed przedsiębiorstwami posiadającymi certyfikat ISO otwierają się szerokie horyzonty związane z rynkami zagranicznymi oraz wystąpieniami w przetargach. Szkolenia i audyty mające miejsce podczas wdrażania systemu pobudzają organizację oraz jej pracowników do stałego doskonalenia swoich usług, wyrobów i szerszego poznawania potrzeb klienta.

Niewątpliwie posiadanie certyfikatu ISO 9001 jest silnym atutem przedsiębiorstwa z każdej branży. Należy jednak wiedzieć, że sama norma ISO 9001 mówi nam co trzeba zrobić, aby wykonywać usługi na światowym poziomie, natomiast porad jak postępować, aby spełniać normy udzielają konsultanci kompetentni w dziedzinie Systemów Zarządzania Jakością.

Licencja: Creative Commons