Darmowa wiedza i darmowe narzędzia są dobre tylko na początek. Aby zorientować się z grubsza jak to wszystko działa. Jeśli uznasz, że to ci się podoba, koniecznie sięgnij po więcej. Bez tego nie dojdziesz tam gdzie chcesz. Nie rozwiniesz swojej sprzedaży tak, jak tego pragniesz.
Szczególnie jeśli chodzi o dostęp do bezpłatnej wiedzy. Tego jest tyle w internecie, że bardzo łatwo możesz wpaść w pułapkę, że uznasz, że nie ma sensu płacić za więcej. Nic bardziej mylnego. Wszyscy sprzedawcy, których znam i którzy odniesli sukces w internecie, płacili za wiedzę.
To co jest za darmo nigdy nie zdradza najgłebszych i największych szczegółów.
Jeszcze ważniejsze jest to, że tego co jest za darmo, jest ogrom. Bardzo łatwo się w tym pogubić. Wiele rzeczy jest wyrwanych z kontekstu. Mnóstwo rzeczy jest niesprawdzonych. Cała masa informacji jest tylko powielona nieumiejętnie od innych. A wiesz jak działa głuchy telefon? Właśnie tak wygląda wiele internetowych stron. Jeden od drugiego coś zasłyszał, trzeci to podchwycił, a czwarty coś dodał i piąty zatytułował: “Największa rewelacja!”. A tak naprawdę to totalna bzdura. Ale ty tego nie wiesz. Masz to za darmo i cieszysz się, że nie musisz za to płacić.
Jeśli masz jeszcze wystarczająco samodyscypliny, wdrażasz to w życie. Ale okazuje się, że coś tu szwankuje i nie działa.
Zdaj sobie sprawę, że pierwsza rzecz jaką uzyskujesz, kiedy płacisz za wiedzę, jest to, że ją szanujesz. Wówczas poważnie podchodzisz do wykorzystania tego co dostajesz, a nie tylko do poznania.
Kiedy płacisz za wiedzę uzyskujesz nowe prawo. Prawo wymagać. Wymagać, aby ta wiedza była wartościowa. Osoba, która nie daje wszystkiego za darmo, bierze w tym momencie odpowiedzialnośc, jakiej nie mają ci, którzy dostarczaja tylko bezpłatnych informacji. Choć prawdą też jest, że nie każdy kto sprzedaje wiedzę w internecie robi wszystko, aby wziąć w pełni to zobowiązanie.
Mam nadzieję, że ty takim sprzedawcom nie będziesz. I niezależnie co sprzedajesz, zawsze bierz pełną odpowiedzialność na siebie. Oczywiście wymagaj też coś od klienta. Choćby to, żeby ci zapłacił. Wtedy też, będzie cię stać na coraz droższą wiedzę. A prawdą jest, że im ktoś więcej zarabia, tym więcej wydaje na dalszą wiedzę. Pamiętaj o tym.