Kiedy jesteś w sytuacji, że dopiero zaczynasz z e-biznesem, nawet nie mając jeszcze żadnych produktów do sprzedaży, stwórz koniecznie stronę Zapytaj. Na tej stronie umieszczasz przede wszystkim dwie rzeczy. Pytanie o najważnieszy problem dla twojej grupy docelowej i miejsce na wpisanie odpowiedzi.
Stronę Zapytaj umieść najlepiej w osobnej domenie. Od tego momentu przeglądając internet posługuj się adresem tej strony. Kiedy widzisz, że ktoś na forum, na blogu, czy na Facebooku ma z czymś problem, na czym ty się znasz, pomagaj tej osobie. W stopce swojej porady umieść adres strony Zapytaj.
Dodatkowo strona Zapytaj powinna też budować od razu listę na autoresponderze.
Jak widzisz, nie musisz mieć tutaj ani własnej witryny, ani bloga, ani żadnej innej strony internetowej. Jedyne co potrzebujesz to hosting, domenę i jedną stronę internetową w PHP lub CGI.
Kiedy zaczynasz otrzymywać pytania od swojej grupy docelowej, zaczynasz orientować się, czego ta grupa najbardziej potrzebuje. Wówczas następnym krokiem powinno być założenie bloga eksperckiego, zgodnie ze wskazówkami osób, które odpowiedziały na twoje pytanie.
Jeżeli już zacząłeś prowadzić swoje internetowe strony (np. bloga eksperckiego), wówczas dodaj do tych stron link do swojej strony Zapytaj. W tym przypadku strona Zapytaj nie musi być już w osobnej domenie. Możesz bowiem kierować na blog. Jednak strona Zapytaj w osobnej domenie jest zawsze bardziej praktyczna w użyciu.
Na swoim blogu odpowiadaj na zapotrzebowania, które spływają ze strony Zapytaj. Będą to często gotowe pomysły na wpisy na blog, na produkty do sprzedaży i nowe usługi.
Jeśli zauważysz, że pewne problemy powtarzają się, stwórz lub pozyskaj do sprzedaży produkt, który będzie te problemy rozwiązywać. Ale zanim to zrobisz, stwórz drugą stronę Zapytaj, w oddzielnym folderze, z pytaniem szczegółowym na temat nowego pomysłu na produkt.
Wstaw link do tej nowej strony Zapytaj na blogu oraz wyślij informację o niej emailem na swoją listę potencjalnych klientów, np. osób które zamówiły twój biuletyn (na autoresponderze). Na nowej stronie Zapytaj ustaw też możliwość zapisania się na nową listę, np. z serią porad na dany temat.
Przygotuj serię emaili, które częściowo rozwiązują problemy wokół których obraca się twój planowany do sprzedaży produkt. Nic tak skutecznie nie sprzedaje, jak wcześniejsza darmowa pomoc. W ten sposób udowadniasz innym, że warto korzystać z twoich produktów i usług.
Kiedy już sprzedajesz w internecie, na przykład masz sklep internetowy, oprócz ogólnej strony Zapytaj, koniecznie stwórz też strony Zapytaj pod różne grupy produktów. Powiąż te strony z ofertami. Stwórz możliwość zadawania pytań i pokaż, że potrafisz je rozwiązywać jako ekspert i doradca. Wtedy ludzie nabiorą coraz większej chęci kupowania właśnie od ciebie.
Możesz też tworzyć sezonowe strony Zapytaj. Na przykład jeżeli sprzedajesz wycieczki, tuż przed sezonem przygotuj stronę Zapytaj na temat tych wycieczek, które będą za chwilę bardzo popularne i od razu zaoferuj serię porad związaną z kupowaniem lub planowaniem tych konkretnych wyjazdów.
Kiedy otrzymasz pytania ze strony Zapytaj napisz na ich podstawie serie wiadomości na autoresponderze, dodaj linki do produktów, które odnoszą się do tego o czym piszesz i w ten sposób zbuduj swoją automatyczną sprzedaż internetową.