Turyści na mapie Street View mają okazję zobaczyć krakowskie ulice i zabytki.
Inicjatywa firmy Google z zamieszczeniem miasta za pośrednictwem sieci internetowej była pomysłem do zrealizowania już od dwóch lat. Pomysł przetrwał i został wreszcie sfinalizowany. A w ramach realizacji projektu w czerwcu na krakowskich ulicach pojawią się oznakowane reklamami specjalne samochody. Na ich dachach zaplanowano montaż aparatów fotograficznych, aby zgodnie z zamierzeniem do końca lata zebrać materiał potrzebny do stron internetowych.
Organizatorzy chcą w ten sposób uchwycić większość krakowskich ulic, najważniejszymi zabytkami mogą uzyskać istotne informacje dotyczące noclegów w hotelach w mieście, posiłków w znanych restauracjach, czy też prześledzić trasę z jednego miejsca w drugie.
Street View stanowi nową funkcję Map Google, pozwalającej użytkownikom przeglądarki internetowej podróżować po świcie, choćby wirtualnie. Z perspektywy przechodnia turyści mają możliwość oglądnięcia ciekawych miejsc na zdjęciach panoramicznych.
Projekt objął fotografie pochodzące aż z 27 krajów ze wszystkich kontynentów, obecnie przedsięwzięcie internetowe objęło również Polskę. Jako pierwsze miasto zostanie udokumentowany Kraków. Paradoksalnie w dalszej kolejności pojawi się stolica, a i planowane są Gdańsk, Poznań, Wrocław. Propozycja ta stanowi uzupełnienie organizacji mistrzostw Euro 2012.
Internet daje nam w ten sposób szansę wypromowania kraju, poszczególnych miast, ich konkretnych atrakcji, zabytków.
Tak więc zagraniczni goście przed przyjazdem na futbolowe święto będą mogli obejrzeć atrakcje turystyczne, ale i przede wszystkim zdjęcia odnowionych stadionów sportowych.
Ogłoszono konkurs, aby wybrać miasta, które moglibyśmy wypromować, w Małopolsce głosujemy właśnie na Zakopane i Stary Sącz. Plebiscyt potrwa do momentu rozpoczęcia zdjęć atrakcji turystycznych, które decyzją głosujących zostaną sfotografowane.