Często zdarza się, że niektórzy już działający w marketingu sieciowym powtarzają „to nie jest sprzedaż” lub „my nie sprzedajemy, my dzielimy się”. Dzielenie się i sprzedawanie, to dwie zupełnie różne rzeczy. Gdy sprzedajesz, otrzymujesz zapłatę, a gdy sprzedaż jest efektem twojego polecenia, to już nie jest obiektywna opinia. Jest to argumentacja sprzedażowa mająca na celu podjęcie decyzji przez klienta i odniesienie przez ciebie korzyści z tego tytułu.
Tradycyjne szkolenie w marketingu wielopoziomowym oparte jest na twoich relacjach zbudowanych z przyjaciółmi i rodziną. Twój udział w biznesie rekomendacyjnym jakim jest marketing sieciowy, wprowadza dodatkowy czynnik jakie nie istniał wcześniej w twoich relacjach z przyjaciółmi i rodziną: pieniądze zarabiane na sprzedaży. To jest czynnik zakłócający twoje relacje, bo przecież twoi przyjaciele nie stali się przyjaciółmi w efekcie transakcji finansowych.
Nie masz szans na zbudowanie dochodu bazując tylko na rodzinie i znajomych. Jeśli nie czujesz się przekonany, pomyśl o innych zakładanych biznesach, które obserwujesz. Czy sklep spożywczy na rogu został stworzony tylko dla rodziny i przyjaciół? Nie, bo nie przetrwałyby tylko i wyłącznie na ich zakupach. Pomyśl teraz o sobie – dlaczego twój biznes miałby przetrwać funkcjonując w takim modelu?
Wcześniej czy później przyjdzie moment, że nie będziesz miał się do kogo zwrócić. Wtedy zrealizuje się jeden z dwóch scenariuszy: albo zrezygnujesz ze swoich marzeń o niezależności finansowej, albo zmienisz swoje podejście i zaczniesz traktować swoje działanie w marketingu wielopoziomowym jako prawdziwy biznes.
Aby przejść do drugiego scenariusza zacznij od przygotowania sobie choćby najprostszego biznes planu. Praca nad biznes planem rozpocznie zmianę twojego podejścia do marketingu sieciowego i urealni zbliżenie się do prawdziwych efektów.
Biznes plan jest dobrym narzędziem, jakie możesz wykorzystać przy pozyskiwaniu nowych osób. Prezentowanie twojego biznes planu pozwoli nowym osobom zobaczyć w tym biznesie to, czego ty na początku nie widziałeś.
Umieść w biznes planie następujące elementy:
1. Dlaczego zdecydowałeś się zająć tym biznesem i tutaj wpisz swoje prawdziwe powody. Niech będą szczegółowe i konkretne.
2. Badanie rynku czyli analiza szans produktu na sprzedaż, wymień konkurencję i ich ceny, uwzględnij wszystkie produkty jakie mogą konkurować z twoim produktem np. jeśli jest to farba do włosów, to konkurencją będą nie tylko farby do włosów, ale także pianki i szampony koloryzujące.
3. Koszty początkowe jakie będą konieczne do poniesienia np. na zakup produktów.
4. Planowane działania reklamowe i pieniądze jakie będą potrzebne, aby je zrealizować. Sprawdź jakiego rodzaju działania reklamowe firma dopuszcza, abyś nie naraził się na usunięcie z grona dystrybutorów. Nie każda firma dopuszcza wszystkie rodzaje reklamy.
5. Ilość czasu jaką będziesz potrzebował przeznaczyć na pracę tygodniowo i miesięcznie. Także które prace będziesz wykonywać sam, a które zlecisz komuś innemu.
6. Biuro – w domu czy będziesz wynajmował? Sprzęty biurowe: komputer, drukarka, papier do drukarki, długopisy, ołówki, wizytówki, pieczątki itd.
7. Samochód – masz czy będziesz musiał kupić?
8. Dostępny i planowany kapitał. Ile pieniędzy masz i możesz przeznaczyć na realizację wszystkich zaplanowanych działań, a ile będziesz mógł reinwestować z dochodu płynącego ze sprzedaży produktów oraz z budowania sieci. Ułatwieniem jest obowiązujący w firmie plan marketingowy, który pozwoli ci policzyć obroty i przychody.