Ten zasadniczy błąd to działanie na oślep, bez wzięcia pod uwagę oczekiwań klientów.
Tu liczą się najdrobniejsze szczegóły i pamiętać o nich należy już w momencie planowania działalności.
Gabinet XXI wieku powinien zapraszać nie odstraszać.
* Zaczyna się już od miejsca parkingowego. Czy mamy takie przy gabinecie, czy tez klient musi się przedzierać wśród tłumu przechodniów.
* Sąsiedztwo gabinetu. Czy jest to dzielnica ludzi bogatych, czy okolice starych ruder.
* Recepcja. Ciągle powtarzam, że w recepcji powinna pracować osoba, do której najchętniej umawiają się klienci. To jest dowód, że wzbudza sympatię, zaufanie, że jest kontaktowa i profesjonalna.
* Wygląd recepcji –czysta, świeże kwiaty, luksusowe słodycze, kawa herbata dla klientów w ładnej porcelanie.
* Odpowiednia temperatura. Nie ma nic gorszego niż klient trzęsący się z zimna.Zapach delikatny, uniwersalny. Unikaj ostrych odświeżaczy powietrza.
* Półka z kosmetykami do odsprzedaży to dodatkowy zarobek dla gabinetu ,ale musisz mieć wiedze prefekt na temat tego co sprzedajesz.Obsługuj tylko jedna osobę na raz. Komfort zabiegu jest niezwykle ważny.
* Informacja o posiadanych kwalifikacjach i uprawnieniach. Wiele osób przywiązuje do tego uwagę, zwłaszcza jeśli swoją twarz ma oddać w czyjes ręce. Wszelkie dyplomy warto powiesić w poczekalni, żeby oczekujący klient mógł się z nimi zapoznać.
* Krótki czas oczekiwania, najlepiej jednak, jeśli bardzo krótki. Jeśli masz gabinet dla klientów tylko umówionych to czas oczekiwania powinien wynosić „0” Klient przychodzi i od razu zajmuje się nim osoba wyznaczona.
* Instrukcja obsługi bielizny jednorazowej. Często podaje się klientom bez pouczenia jak się w to ubrac, a potem tygodniami rozprawia o tym jak to klient nieudolnie załył stringi tył na przód...
Dobra opinia dla salonu jest wartością bezcenną. W gabinecie nie ma miejsca na niepowodzenie. Warto być uczciwym wobec klienta i otwartym na jego potrzeby. Wdzięczni przyprowadza wielu znajomych i nigdy nie będziesz się martwić o pieniądze.