Powinny być nasycone słowami kluczowymi, czyli tymi ,które najczęściej wybiera poprzez wyszukiwarkę dana grupa docelowa. Obecność danej marki w mediach ,to zadanie każdego” parowca”. Specjaliści od seo PR muszą zadbać, aby w Internecie podtrzymać obecność targetu tej właśnie marki na jak najwyższym poziomie. Wyszukiwarka dostosowuje materiał do swojego poziomu i prezentuje go internautom na wysokiej pozycji. Łączy się to z odpowiednim zindeksowaniem zamieszczanego materiału.
Jeśli dana strona będzie otwarta kilka tysięcy (a nawet milionów) razy dziennie, to możemy być pewni ,ze jest to zasługą „ludzi od seo PR”.
Optymalizacja materiałów PR polega na tak częstym i umiejętnym wkomponowaniu w teksty na strony internetowe, słów kluczowych w taki sposób, aby internauta szukając danego tematu odnalazł je na wysokiej pozycji. Najlepiej, jeśli będzie to pierwsza druga lub trzecia pozycja. Badania wykazały, że tylko dziesięć procent internautów szukając jakiegoś materiału wchodzi na kolejne strony.
Najpierw należy zidentyfikować właściwe słowa i przyporządkować je tak, by charakteryzowały poszczególne grupy docelowe. Znający zasady seo PR wie, co interesuje odbiorców, czego szukają w Internecie. Teraz tylko musi odpowiednio skategoryzować słowa kluczowe według np. popularności, sezonowości czy konkurencyjności. W oparciu o tak wyselekcjonowaną grupę słów tworzy potem materiał zamieszczony w sieci. Dla uzyskania efektu optymalizacji, celem seo PR jest dodatkowo odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych. Zaleca się, aby:
- dwa lub trzy słowa kluczowe znalazły się w tytule
- tekst zawierał „wyboldowane” śródtytuły ze słowami kluczowymi
-jak najwięcej kluczy było w pierwszym akapicie, ponieważ ma on największe znaczenie dla wyszukiwarek
- słowa kluczowe podlinkować ( wyszukiwarka uznaje je wtedy za priorytet)
-odnośniki w tekstach były jak najbliżej kluczy
Pojedynczy materiał według seo PR powinien być najlepiej zamieszczony na stronie www, z indywidualnym adresem
-materiały PR były umieszczane na „home” lub najdalej dwa poziomy w głąb struktury serwisu.
Jeśli chodzi o przygotowywanie stron internetowych ,pamiętajmy ,że:
- dłuższe teksty dzielimy na akapity, ułatwiające czytanie
- w tekście pożądane jest wypunktowanie priorytetów, pogrubienie istotnych fragmentów, wstawienie infografik czy tabeli, aby tekst przybrał czytelną, przejrzystą formę
- dobrze je stosować możliwie najczęściej ilustracje, odnośniki, linki prowadzące na zewnątrz serwisu
- staramy się ubogacać teksty cytatami, anegdotami, zgrabnie spuentować treść przekazu
- zadbać trzeba o unikalne, merytoryczne treści.
To, czy działania seo PR odniosą oczekiwany skutek, zależy od faktu, czy przygotowany i opracowany przez nas materiał trafi do sieci dokładnie w takiej postaci. Samodzielna publikacja to stuprocentowa pewność takiego stanu rzeczy.