Tak więc najwięcej próśb o pomoc jest w czasie obfitych opadów śniegów i gwałtownych spadków temperatur. W pierwszym przypadku chodzi o nieprzejezdne drogi i auta, które utknęły w zaspach, w drugich problemy z uruchomieniem pojazdu.
Trzeba przyznać, że to okres kiedy jedni kierowcy doceniają posiadanie assistance, inni żałują, że nie mają takiego ubezpieczenia. Firmy ubezpieczeniowe z kolei, muszą liczyć się ze zwiększonymi kosztami swojej działalności. Niektórzy ubezpieczyciele specjalizujący się w ubezpieczeniach assistance, zwiększają nawet zatrudnienie w okresie zimowym, by reagować jak najszybciej na rosnącą ilość wezwań o pomoc, ze strony swoich klientów.
Coraz cięższe zimy i ograniczone możliwości służb drogowych, które co roku zima „zaskakuje”, sprawiają, że popularność tego typu produktów rośnie. Przykładowo Europ Assistance tylko w pierwszym półroczu 2010 roku osiągnęła przychody z usług serwisowych wynoszące 20 mln zł. Tyle zarobiła przez cały rok 2008 i jest to więcej o 21 % w stosunku do pierwszego półrocza roku 2009.
Według danych Europ Assistance 27 % obywateli naszego kraju posiada polisy assistance, z tego co czwarta osoba korzystała z pomocy, do której uprawniają te ubezpieczenia. Najpopularniejsze są ubezpieczenia komunikacyjne assistance, korzystało z nich 82,6 % badanych, na drugim miejscu pod względem popularności są assistance medyczne (16,7 %), na trzecim domowe (8 %), a na czwartym podróżne (5 %). Jak widać usługi assistance z innych kategorii niż komunikacyjne, póki co, nie są jeszcze zbyt popularne. Być może w przyszłości zacznie się to zmieniać i zainteresowanie pozostałymi usługami assistance zacznie rosnąć, tym bardziej, że nie tylko firmy ubezpieczeniowe starają się je popularyzować.
Najczęściej ubezpieczenia komunikacyjne assistance sprzedawane są wraz z polisami AC oraz OC. W Polsce tego typu ubezpieczenia sprzedają następujące firmy ubezpieczeniowe: PZU Pomoc, Europ Assistance (Generali), IPA (Axa), SOS PZMOT oraz Mondial Assistance (Allianz).