Tradycyjnie MŚ kończą slalomy specjalne, które są wielce loteryjną konkurencją. W sobotę 19. 02. na trasę Gudiberg wyruszyły kobiety. Z powodu kiepskich warunków pogodowych w lepszej sytuacji były panie startujące z pierwszymi numerami.
Jako pierwsza na trasę wyruszyła Austriaczka Marlies Schild, która uzyskała najlepszy czas 1 przejazdu ( 52,69). Drugi rezultat( z wynikiem 52,90 sek.) osiągnęła jadąca z nr 6 Finka Tania Poutiainen, a na trzecim miejscu po 1 przejeździe zameldowała się kolejna reprezentantka Austrii Kathrin Zettel( nr 5) ze stratą 0,61 sek. do prowadzącej. Kolejne miejsca zajęły Szwedka Maria Pietilae - Holmer( czwarta), ulubienica gospodarzy Niemka Maria Riesch( piąta) oraz dwie Austriaczki Michaela Kirschgasser i Nicole Hosp( już z dużą stratą 1,53 sek.). Pierwszego przejazdu nie ukończyła Amerykanka Julia Mancuso.
W drugim przejeździe świetnie pojechała, 29 po 1 przejeździe, Kanadyjka Erin Mielzynski uzyskując rewelacyjny czas 52,07 sek. awansując aż o13 pozycji. Drugi czas w 2 przejeździe uzyskała K. Zettel, co w ostatecznym rachunku dało jej srebrny medal. Bardzo równo oba przejazdy wykonała M.Pietilae - Holmer( 2x czwarta), zdobywając 3 miejsce i brązowy medal. Szanse medalowe straciły zarówno M. Riesch( 19 w 2 przejeździe) zajmując miejsce tuż za podium, jak i T. Poutiainen( 24 w 2 części). Prowadzenie utrzymała M. Schild, która z 7 czasem drugiego przejazdu obroniła 1 miejsce zdobywając pewnie tytuł mistrzowski.
Slalom specjalny ukończyło w sumie 51 alpejek, wśród nich 3 Polki: Katarzyna Karasińska( na 27 miejscu), Agnieszka Gąsienica - Daniel( 30 lokata) oraz na 33 pozycji Karolina Chrapek.
Podsumowując MŚ( w wydaniu kobiet) były zdominowane przez Austriaczki, które zdobyły - z wyjątkiem giganta - wszystkie mistrzowskie tytuły, bijąc na głowę swoich kolegów z reprezentacji.
Niedziela 20.02. była ostatnim dniem mistrzostw. Tradycyjnie rywalizację kończy slalom specjalny mężczyzn. Pogoda spowodowała, że trasa była trudna, a z upływem czasu coraz bardziej dziurawa co zwiastowało niespodzianki. Z nr 1 na trasę wyruszył jeden z faworytów do medalu Francuz Jean Baptista Grande, który nie zawiódł osiągając najlepszy czas 51,30 sek. Na drugiej pozycji po 1 przejeździe uplasował się Włoch Manuel Moelgg, z czasem gorszym o 0,22 sek. Trzecie miejsce ze stratą 0,59 sek. do lidera zajął Szwed Andre Myhrer. W ósemce znalazło się jeszcze 2 Szwedów Jens Byggmark( 6-ty) i Axel Back( ósmy). Lider klasyfikacji Ivica Kostelić uplasował się na dobrej 5 pozycji( strata 1,02 sek.), a obrońca tytułu Austriak Manfred Pranger był siódmy z dużą stratą 1,11 sek.
Pierwszego przejazdu nie ukończyli tej klasy zawodnicy,jak: Szwajcar S. Zurbriggen, Fin K.Pallander, Kanadyjczyk M. Janyk, Czech O. Bank czy Norweg K. Jansrud.
W drugim przejeździe obudził się Austriak Mario Matt, który z najlepszym czasem 2 przejazdu awansował z 15 pozycji - niestety tylko - na 4 miejsce ze stratą 0,21 sek. do najniższego stopnia podium. Brązowy medal zdobył, mimo słabego 2 przejazdu( 19 czas), M. Moelgg - drugi po 1 części zawodów. Srebrny medal wywalczył dobrym 2 przejazdem J. Byggmark, w którym osiągnął 4 wynik. Złoto wygrał J. B. Grande, utrzymując prowadzenie jakie uzyskał na trasie 1 przejazdu, kończąc zawody z przewagą 0,43 sek. nad srebrnym medalistą. Bardzo dobre lokaty osiągnęli mniej znani alpejczycy, tacy jak: Kanadyjczyk J. Cousineau( piąty) z 2 czasem w 2 przejeździe,Japończyk N. Yuasa( szósty) czy siódmy Włoch C. Deville.
W drugim przejeździe z trasy wypadli b. dobrzy slalomiści jak: Austriak Reinfried Herbst, Niemiec Felix Neureuther czy Włoch Guliano Razolli.Zawody ukończyło w sumie 48 mężczyzn.
Konkurencje męskie MŚ 2011 przyniosły olbrzymi zawód reprezentantom Austrii, którzy nie zdobyli ani jednego złotego medalu, zadowalając się 1 srebrnym i 1 brązowym krążkiem. Kolejne Mistrzostwa za dwa lata w Schladming.
Dla wielu polskich kierowców zawodowych, praca w Niemczech jawi się jako atrakcyjna opcja rozwoju kariery. Wyższe zarobki, lepsze warunki pracy i możliwość zdobycia cennego doświadczenia to tylko niektóre z zalet. Jeśli posiadasz prawo jazdy kategorii C+E i zastanawiasz się nad podjęciem pracy u naszych zachodnich sąsiadów, ten artykuł jest dla Ciebie.