Poza oznaczeniami okresląjącymi lepkość oleju i normami API i ACEA przy wyborze oleju silnikowego, szczególnie w przypadku nowszych modeli aut gdzie stosowane są oleje syntetyczne należy zwrócić uwagę na wymogi ich producentów, które zostały opracowane przez nich dla zapewnienia optymalnej pracy silnika.

Data dodania: 2011-02-28

Wyświetleń: 4686

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wprowadzanie przez producentów samochodowych coraz to nowszych i bardziej rygorystycznych specyfikacji związane jest  ze zmianami technicznymi w ich silnikach. Do zmian tych można zaliczyć  zmiany konstrukcyjne (pompowtryskiwacze), przyczyny ekologiczne (filtr cząstek stałych - DPF) oraz dążenie do wydłużenia okresów między wymianami. Oleje które spełniają te wymagania otrzymują oficjalne aprobaty lub spełniają wymagane normy. Do najczęściej spotykanych na opakowaniach olejów silnikowych aprobat  producentów samochodowych należą:

- Mercedes Benz MB 229.1 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość ACEA A2/B2)

- Mercedes Benz MB 229.3 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość ACEA A3/B4)

- Mercedes Benz MB 229.31- olej do silników typu diesel nowej generacji ( mid. SAPS)

- Mercedes Benz MB 229.5 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych z systemem ASSYST (minimalna jakość ACEA A3/B4)

- Mercedes Benz MB 229.51 - do silników benzynowych i typu diesel nowej generacji ( mid. SAPS)

- VW 500.00 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych

- VW 502.00 - olej do silników benzynowych o wysokich osiągach

- VW 503.00 - olej do silników benzynowych z wydłużonym okresem wymian

- VW 504.00 - olej do silników benzynowych spełniających wymagania normy Euro IV

- VW 505.00 - olej do silników wysokoprężnych z intercoolerem

- VW 505.01 - olej do silników wysokoprężnych z pompowtryskiwaczem

- VW 506.00 - olej do silników wysokoprężnych z wydłużonym okresem wymiany

- VW 506.01 - olej do silników wysokoprężnych z wydłużonym okresem wymiany z pompowtryskiwaczem

- VW 507.00 - olej do silników wysokoprężnych spełniających wymagania normy Euro IV

- BMW Longlife LL-98 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A3/B3)

- BMW Longlife LL-01 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A3/B4)

- BMW Longlife LL-04 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A3/B4)

- GM-LL-A-025 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A3/B4)

- GM-LL-B-025 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A3/B4)

- Ford M2C 913-A - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A1/B1)

- Ford M2C 913-B - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (minimalna jakość A1/B1)

- Ford M2C 917-A - wymogi specyfikacji są takie same jak przy VW 505.01

- Ford M2C 934-B - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych  (minimalna jakość A5/B5/C1)

- Renault RN 0700 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych

- Renault RN 0710 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych

- Renault RN 0720 - olej do silników benzynowych i wysokoprężnych (z filtrem cząstek stałych DPF)

Licencja: Creative Commons
2 Ocena