Nie jest to jednak łatwe. Z biegiem czasu, gdy dba się o podtrzymanie wizerunku albo „dokreowanie” marki, warto przemyśleć zainwestowanie w gadżety reklamowe.
Podczas wyboru odpowiednich akcesoriów reklamowych, należy przemyśleć to, co ma się na nich znajdować oraz jaki ma być ich rodzaj. Bardzo częstym zabiegiem jest masowa produkcja długopisów z logo firmy, dzięki którym zapamiętuje się lub utrwala markę. Dobrym rozwiązaniem w tej sytuacji jest grawerowanie laserem, ponieważ każdy długopis będzie zawierał nazwę firmy i ewentualnie jej adres. Dodatkowo, poza długopisami, warto zastanowić się nad różnego rodzaju pozostałymi akcesoriami reklamowymi, takimi jak smycze, breloczki do kluczy czy chustki, reklamówki czy koszulki – mało kto zdaje sobie sprawę, że robiąc zakupy często promuje jakąś markę. Mam tu na myśli właśnie owe reklamówki. W ich przypadku korzyść jest obopólna. Osoba, która dokonuje zakupów ma je w czym przechowywać i donieść do domu, a firma, która mu tę reklamówkę dostarczyła, ma darmową reklamę, która jeszcze na dodatek się porusza. Brzmi to może trochę drastycznie, ale taka jest prawda.
Inna jest sprawa z koszulkami. Te byłyby fantastyczną reklamą, gdyby nie to, że rzadko się je nosi na zewnątrz. Jeśli mają na sobie duże logo, to ludzie nie chcą być z nim kojarzeni, bo uważają, że to obciach i zwykle ląduje w szafie jako piżama.
Breloczki do kluczy i smycze to dobry marketing, jednakże już na mniejszą skalę, ponieważ są małych rozmiarów i zapamiętuje je jedynie ich właściciel. Jest to jednak zawsze jeden potencjalny klient więcej.
Decydując się na odpowiednie gadżety reklamowe, należy również przemyśleć target ludzi, do których mają one być kreowane. Jeśli dobrze się to opracuje i dokona właściwej strategii, można liczyć na zwiększenie ruchu na stronie firmy lub w jej siedzibie. Należy pamiętać, że poza kwestiami marketingowymi, należy też zadbać o produkty wysokiej jakości i konkurencyjne ceny, bo bez tego marketing jest bezużyteczny.