0
głosów
- +

Emocje odkryte na nowo

Autor:

Aktualizacja: 18.01.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing i eMarketing


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1222 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Stare formy marketingowe się wyczerpują, dlatego specjaliści jakiś czas temu ruszyli na poszukiwanie nowych sposobów zachęcania do sprzedaży. Odkryli to, czym psychologia zajmuje się od dawna, tak jak wcześniej zajmowała się procesami poznawczymi. Odkryli emocje.


W dzisiejszych czasach, gdy rynek usług marketingowych ulega nasyceniu specjaliści szukają wciąż nowych i nowych rozwiązań. Ostatnio hitem okazuje się wykorzystywanie emocji w przekazie marketingowym i PR’owym. Temat nad którym psychologowie głowią się od kilkudziesięciu co najmniej lat został odnaleziony przez specjalistów od marketingu i zaprzęgnięty do machiny.

Podstawowym pomysłem jest fakt, że sprzedając na przykład zegarek męski nie sprzedajemy samego zegarka, jego funkcjonalności, wyglądu itp. Sprzedajemy także wrażenie, emocję. Duma z zakupu, prestiż wynikający z posiadania takiej pięknej rzeczy, dobre samopoczucie – to wszystko kupuje konsument razem z kupnem produktu.

To jest powodem dla którego reklamy kuszą nas hasłami typu „podaruj sobie odrobinę luksusu”, „jesteś tego warta” itp. Celem tego typu działań jest, abyśmy uwierzyli, że kupując dany produkt nie kupujemy jedynie kremu pod oczy, farby do włosów, czekoladki ale całe związane z tym doznanie. Liczy się abyśmy zapamiętali emocje jakie wiążą się z danym produktem.

Nie tylko reklama kreuje takie odbieranie świata. Kiedy widzimy oferujące eleganckie zegarki sklep, jego wnętrze nieodmiennie kojarzy nam się z luksusem i elegancją. Ciemne drewno, gustowne oświetlenie, elegancko ubrany personel od razu sugeruje, że wchodzimy do lepszego świata i kupując coś w tym sklepie stajemy się częścią tego świata.  

Okazuje się, że psychologia poznawcza już nie wystarcza. Wielkość reklamy, kolory, wykorzystywanie autorytetu – to wszystko już było. Żeby odnieść sukces trzeba sięgać po nowe środki. Emocje już odkryliśmy, co będzie następne?


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij