Wybierając się na targi, jako wystawca, musisz zadać sobie kilka pytań i opowiedzieć na nie w zakresie tego, jaka zabudowa stoisk targowych będzie najlepsza dla Twojej firmy. Warto pamiętać, że stoisko musi być przedłużeniem wcześniej kampanii reklamowej, powinno być spójne z przyjętą polityką marketingową i strategią pozyskiwania klientów. Warto, abyś rozważnie wybrał typ stanowiska, by w maksymalny sposób osiągnąć swoje cele.
Po pierwsze – rodzaj stoiska. W branży dostępnych jest wiele różnych typów stoisk targowych – wysepka, stoisko otwarte jednostronnie, dwustronnie lub trzystronnie). Aby wybrać odpowiedni rodzaj przemyśl, jak chcesz podejmować zainteresowanych: czy przy biurku a może stoliku kawowym, przy ladzie informacyjnej a może stworzysz otwartą przestrzeń z siedziskami? Warto też wiedzieć, ile osób ma obsługiwać stoisko, czy zależy Ci na dużym kliencie czy na grupie mniejszych. Dzięki takim decyzjom wybierzesz typ zabudowy dostosowany do Twoich wymagań.
Po drugie – wyposażenie stoiska. Zastanów się, jakie elementu chcesz wprowadzić – ulotki, foldery, katalogi, prezentacje multimedialne, prezentacje produktów, portfolio itp. Wybierz odpowiednie sposoby na wyeksponowanie materiałów reklamowych i informacyjnych, zadbaj o dobór kompetentnej kadry.
Po trzecie – obsługa stoiska. Niech obsługa stoiska będzie spójna, kompetentna i uprzejma, świadoma swojej roli i Twoich oczekiwań. Wytłumacz pracownikom, jak ważny jest elegancki uniform i dbałość i zainteresowanych. Wykorzystaj potencjał stanowiska, ludzi i samej imprezy.
Zabudowa stanowiska targowego nie jest łatwą sprawą – pamiętaj również o jej kolorystyce! Niech kolory będą tożsame z barwami logo Twojej firmy, Waszych materiałów reklamowych itp. Możesz takie elementy wpleść też w uniform pracowników. Klient często tylko kojarzy markę, warto więc, aby zapamiętał Twoją firmę – gdy zobaczy Wasze materiały, czy stronę, wyzwoli to wspomnienia i zwiększy Twoją szansę na pozyskanie nowego klienta.