0
głosów
- +

Jak konsultantki firm kosmetycznych powinny zdobywać klientów?

Autor:

Aktualizacja: 04.01.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / MLM - Marketing sieciowy


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 5437 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Jeśli przynajmniej raz szukałeś dodatkowej pracy lub sposobu na swój własny biznes to na pewno otarłeś się o takie firmy jak Avon, Oriflame czy FM Group. Są to duże firmy kosmetyczne, które oferują prowizję za sprzedaż ich produktów.


Zapewne w każdym ogłoszeniu widziałeś zachęcające teksty, typu 'zarobisz 3000zł miesięcznie', 'staniesz się swoim własnym szefem' i to wszystko przy najmniejszym nakładzie pracy. Otóż, prawda jest zupełnie inna. Żadna firma nie zapłaci Tobie 2000-3000zł za sam zapis do ich systemu. MLM to biznes jak każdy inny, musisz włożyć na prawdę sporo pracy i poświęcić dużo swojego czasu aby osiągnąć przyzwoite zyski.

Oczywiście zarabianie kwot, o których wspomniałem wcześniej jest jak najbardziej możliwe. Wiele konsultantek i dystrybutorów osiąga takie zyski, a czasem nawet sporo większe. Jak oni to robią? po pierwsze traktują MLM jak biznes a nie dodatkowe żródło dochodów. Po drugie, zazwyczaj zajmują się tylko i wyłącznie tą działalnością i poświęcają na nią większość swojego czasu. Po trzecie, wykorzystują wszelkie możliwe formy promocji.

Poznaj najpopularniejsze metody promocji:

1. Rodzina i znajomi.
To zawsze jako pierwsze przychodzi nam do głowy, kiedy zaczynamy współpracę z firmą kosmetyczną. W materiałach szkoleniowych zwykle jesteśmy bardzo zachęcani, aby wciskać te produkty swojej rodzinie, znajomym, koleżankom w pracy czy w szkole. Musimy jednak być bardzo ostrożni, ponieważ w ten sposób możemy sobie popsuć kontakty ze znajomymi. Nikt nie lubi, gdy na siłę wciska się mu produkt firmy A czy O. Można grzecznie zapytać i zaoferować swoją pomoc w doborze kosmetyków ale w tej grupie osób zachowałbym szczególnie duży dystans.

2. Własna strona internetowa.
Własna strona WWW może przynieść Ci wiele korzyści. Dzięki niej możesz zdobyć nie tylko klientów na produkty firmy ale także zbudować dużą sieć osób zapisanych pod Ciebie. W ten sposób zbudujesz pasywny dochód. Aby założyć swoją stronę w internecie musisz zainwestować w serwer, domenę oraz wykonanie samej strony. Koszt zakupu serwera na potrzeby małej strony to ok. 50zł na rok. Domena kosztuje ok. 100-150zł rocznie. Można stworzyć stronę na darmowym serwerze oraz podpiątej do niego darmowej domeny ( aliansu ) jednak to rozwiązanie jest dużo gorsze. Na 'darmówkach' strony często nie działają a jak już działają to zwykle wolno. Z punktu widzenia pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarkach taki hosting nie przynosi dobrych rezultatów. Kolejna sprawa to promocja strony. Należy zadbać o dobrą pozycje w wyszukiwarkach, reklamę na innych podobnych stronach oraz wykonać wiele innych czynności mających na celu wypromowanie naszej strony www. Niezbędna jest w tym wypadku podstawowa wiedza na temat: tworzenia stron ( conajmniej podstawy HTML ), pozycjonowania oraz katalogowania i reklamy internetowej. Można również zlecić wykonanie strony i jej promocję w internecie innej osobie lub firmie tylko wtedy należy liczyć się z dość sporymi kosztami.

3. Tworzenie swoich wizytówek w internecie.
To moim zdaniem bardzo dobre rozwiązanie dla początkującej konsultantki ale także tej z dużym stażem. Zwykle założenie wizytówki jest bezpłatne i daje całkiem widoczne efekty. W tym przypadku nie musimy się martwić o reklamę naszej wizytówki bo to zapewnia nam właściciel serwisu. Naszym zadaniem jest tylko poprawne wypełnienie formularza. Chciałbym przedstawić Ci serwis www.kosmecity.pl gdzie możesz załozyć swoją darmową wizytówkę. To nic nie kosztuje a wiele osób może właśnie szuka konsultantki czy dystrybutora z Twojego miasta. Załóż tam bezpłatną wizytówkę i daj się znaleźć w internecie.

Jarosław Kozak
Właściciel darmowej bazy wizytówek przedstawicieli firm kosmetycznych www.kosmecity.pl

 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij