4
głosów
- +

Szybka Nauka a Motywacja :: Co robić, gdy się nie chce?

Autor:

Aktualizacja: 31.10.2010


Kategoria: Rozwój Osobisty / Samodoskonalenie


Artykuł
  • 4 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1474 razy czytane
  • 5 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Zapewne Tobie też się zdarza, że nie chce Ci się czegoś zrobić. Każdego czasem napada "leń". Jednak czasem trzeba się zabrać do nauki, niezależnie od warunków zewnętrznych czy wewnętrznych. Zobacz, co możesz zrobić, aby zmotywować się do nauki!


Zmotywuj siebie

Dlaczego chcesz się danego materiału nauczyć? Co chcesz przez to osiągnąć? Jeśli nie wiesz dla czego chcesz się czegoś nauczyć, motywacja będzie zbyt słaba a rezultaty marne. Napisz chociaż 10 powodów, dla których chcesz się czegoś nauczyć.

Ustal cel

W. Clement Stone powiedział kiedyś „Cokolwiek umysł człowieka może wymyślić, jest w stanie to osiągnąć.” Osiąganie celów jest zdumiewającym fenomenem, który pozwala spełniać nawet największe marzenia! Pamiętaj, aby do każdego przedmiotu/bloku informacji wyznaczyć cele.

Myśl pozytywnie

Nie ma sensu ustalać celu nauki, jeśli nie wierzysz w sukces. Pamiętaj żeby zawsze wierzyć w swoje siły i możliwości, których pewnie jeszcze nie odkryłeś!

Organizacja

Dobra organizacja jest podstawą ergonomicznej pracy i wpływa na motywację. Jeśli dobrze zorganizujesz swój czas i zrobisz wszystkie zaplanowane zadania, wolny czas będziesz mógł wykorzystać na przyjemności. Z organizacją czasu jest jak z dzbankiem i wsypaniem do niego kamieni, piasku, żwiru i wody. Gdy na początek wsypiesz piasek i żwir, kamienie się nie zmieszczą. Natomiast gdy zaczniesz od wkładania kamieni, potem coraz mniejszych kamyków, żwirku, piasku i na koniec wody – wszystko ładnie się ułoży…

Możesz nauczyć się każdej umiejętności

W NLP funkcjonuje takie założenie, że jeśli jedna osoba potrafi coś robić, każdy może to zrobić. Kluczem jest wyłonienie z czyjegoś postępowania/umiejętności strategii i zmodelowanie jej (przyswojenie). Wykorzystaj to założenie, pamiętając że możesz nauczyć się skutecznych technik motywacyjnych, szybkiego czytania czy każdej innej umiejętności której pragniesz.

Przygotuj się do nauki

Pozytywne myślenie najczęściej nie wystarcza do skutecznego osiągania celów. Jest to szczególnie ważne, jeśli jesteś osobą dorosłą, która prawdopodobnie ma mnóstwo czynników które otaczając Ciebie, przeszkadzają w nauce. Wprowadź do praktyki redukcję tych czynników, podczas gdy zasiadasz do nauki. Postaraj się, aby nikt Tobie nie przeszkadzał (wyłącz telefon, komunikator itp), oraz przygotuj środowisko w którym się uczysz (porządek na biurku, rozpraszające plakaty, telewizor, etc.).

Ograniczenia

Wielu ludzi potrzebuje struktury w swoim życiu. Nadmierna wolność jest czasami straszna, jak chaos. Dając sobie pewne ograniczenia, np. limity czasowe do osiągnięcia pewnych rzeczy, nauczenia się czegoś, wyznaczanie godzin pracy/nauki, ograniczanie ilości narzędzi/programów komputerowych do pracy (w imię zasady KISS, czyli upraszczania), stosowanie zasady Pareto – dzięki temu często osiągniesz więcej w mniejszej jednostce czasu!

Wzbudzenie silnej motywacji


Pomyśl o dwóch sytuacjach. Pierwsza (1), to zadanie jakie masz wykonać (np. materiał do nauki). Druga (2), to sytuacja kiedy czułeś się mocno zmotywowany do wykonania czegoś.
Przywołaj tą drugą. Przypomnij sobie dokładnie jak się wtedy czułeś, co widziałeś, co słyszałeś… Zwróć uwagę na szczegóły obrazu (tzw. submodalności, czyli kolory, kontrast, odległość, wymiar, głębokość, ruch/brak ruchu itd.). Wypisz wszystko na kartce.


Następnie pomyśl zadaniu do wykonania. Również wypisz wszystkie szczegóły obrazu, dźwięki, odczucia.
Teraz nadaj submodalności przypomnianej sytuacji (2) obrazowi pierwszemu. Sprawdź jak zmieniła się motywacja, nastawienie do wykonania zadania.

 

ProjektSukces.pl - Rozwój osobisty w praktyce!


Podobał Ci się artykuł?
4
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij