Co wpływa na sukces w sprzedaży? Kto jest odpowiedzialny za Twoje wyniki? Jak zwiększać lojalność klientów? Przeczytasz o tym w poniższym artykule...

Data dodania: 2011-10-26

Wyświetleń: 2135

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jeśli zajmujesz się profesjonalnie sprzedażą, to Ty sam jesteś swoim szefem. Sprzedawca to osoba która w pełni odpowiada za swoje wyniki. Co więcej, jeśli pracujesz na prowizji masz bezpośredni wpływ na swoje dochody. Bardzo niewiele innych zawodów na to pozwala.

Doceń swoje możliwości, jako sprzedawcy!

Sprzedaż to profesja, w której masz ogromne możliwości i niezależność. Jeśli chcesz zarabiać dwa razy więcej, wystarczy zwiększyć sprzedaż. Wiem, łatwo powiedzieć… Ale to Ty masz na to wpływ!
Co zrobić, żeby zwiększyć sprzedaż?

Na wyniki sprzedażowe wpływają 3 kluczowe czynniki:
- Ilość klientów
- Wartość sprzedaży
- Lojalność klientów (powtórna sprzedaż)

Większość sprzedawców koncentruje się tylko na pierwszym czynniku, czyli klientach. Pozyskiwanie klientów to bardzo ważna sprawa. Natomiast równie ważne jest zwiększanie wartości sprzedaży i lojalności. Te 3 czynniki sprzedaży nie dodają się, a mnożą! Zwiększ każdy z nich o 5% a zwiększysz sprzedaż o 5 x 5 x 5% czyli o 125 procent!

Aby zwiększyć sprzedaż, możesz zaproponować produkt droższy lub/i komplementarny. Druga opcja jest znacznie lepsza. Powiedzmy, że pracujesz w sklepie z garniturami. Gdy klient chce kupić garnitur i wyciąga kartę płatniczą, zaproponuj mu dodatkowo krawat, koszulę, buty, spinkę i inne dodatki. Przekonaj, że w dobrze dobranych elementach ubioru będzie wyglądał znacznie lepiej.

Jak zwiększać lojalność klientów?

Lojalność klienta wiąże się z tzw. wartością życiową klienta (customer’s life value). Oczywiście nie chodzi tu o długość życia Twojego klienta. Ale o to, jak długo korzysta z Twoich usług lub produktów i jak często do Ciebie wraca. Im częściej kupuje tym lepiej.

Aby zwiększać wartość klienta a tym samym zwielokrotnić sprzedaż, musisz nie tylko spełnić oczekiwania klienta. Powinieneś mocno je przekroczyć!

Jeśli oprócz ładnie zapakowanego produktu, który spełni jego oczekiwania, miłej obsługi, szybkiej realizacji otrzyma coś gratis co mu się przyda (a nie spodziewał się tego), to właśnie zyskałeś sobie lojalnego klienta. Nie tylko sam do Ciebie wróci ale przyprowadzi znajomych.

I tak oto jako szef swojej firmy czy stanowiska, możesz skutecznie wpływać na wyniki swojej pracy i zwiększać sprzedaż.

Popatrz: zwiększając każdy z czynników o 5%, Twoja sprzedaż wzrasta o 125%. Policz ile zaczniesz zarabiać, wprowadzając tak niewielkie zmiany w swoich działaniach!

Licencja: Creative Commons
2 Ocena