Hasło reklamowe jest motywem przewodnim każdej kampanii. Określa ono to czym jest kampania danej marki, przedsiębiorstwa. Jego celem jest przekonanie konsumentów do zakupów właśnie Twoich produktów. Masz na to dosłownie kilka sekund.

Data dodania: 2010-09-14

Wyświetleń: 2119

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Dobre hasło reklamowe dla Twojej firmy to takie, które już w ciągu pierwszych kilku sekund potrafi zwrócić na siebie uwagę odbiorcy. Liczy się pierwsze wrażenie, kilka pierwszych sekund zadecyduje o tym czy konsument będzie chciał obejrzeć do końca twój przekaz reklamowy i – co ważniejsze – czy uda Ci się go skłonić do zakupu. Zwykle bowiem jest tak, że wzbudzenie ciekawości przekłada się na zakup produktu przez klienta.

 

Dobre hasło reklamowe to takie, które jest dopasowane do klienta. Każda grupa konsumentów ma bowiem zupełnie inne potrzeby i oczekiwania. Dlatego zanim zaczniesz obmyślać hasło musisz sprecyzować grupę docelową a potem dostosować do niej hasło. Jeśli starasz się zaskarbić sobie uwagę dzieciaków musisz stworzyć hasło, które będzie przemawiać do ich wyobraźni. Możesz posłużyć się zabawnym hasłem, kojarzonym z czymś dla nich przyjemnym. Jeśli zaś grupą docelową są osoby dorosłe, poważni klienci biznesowi itp. hasło musi być sformułowane tak, byś sprawiał wrażenie profesjonalisty w swoim fachu. Musisz także pamiętać, że inne hasła będą trafiać do kobiet a inne do mężczyzn.

 

Dobre hasło reklamowe to takie, które wyróżnia się z tłumu milionów innych haseł konkurencji. Jest krótkie i łatwe do zapamiętania. Może być przedstawione w formie rymowanego wiersza, dowcipnego hasła itp. Tak naprawdę nie forma jest tu najważniejsza, a to by hasło trafiło do wyobraźni potencjalnych klientów.

 

Dobre hasło reklamowe jest zaplanowane tak by wzbudzało określone emocje. Radość, wzruszenie, oburzenie – cokolwiek to będzie ma trafić do skrywanych głęboko pragnień.

 

Dobre hasło reklamowe to takie, które zostało skonstruowane w oparciu o obowiązujące zasady językowe. Przy czym należy pamiętać, że język jest żywy i stale się zmienia. Mamy wiele haseł które na dobre weszły do naszego języka, nadając wielu zwrotom zupełnie nowego znaczenia.

 

Przy tworzeniu hasła reklamowego trzeba pamiętać o jeszcze jednej istotnej kwestii – konkurencji. Na rynku nie działamy sami, dlatego przy tworzeniu kampanii oraz haseł reklamowych trzeba wziąć pod uwagę specyfikę konkurencji. Wyśmiewanie produktów konkurencyjnych marek w reklamie może zostać uznane za nieetyczne i spowodować skutki odwrotne do zamierzonych.

 

Co sprawia że niektóre hasła odnoszą sukces a inne giną w tłumie milionów innych haseł?


To jest właśnie TO COŚ – choć trudno określić co. Na dobre do języka weszły hasła takie jak : Z Kasią ci się upiecze, ERA -Możesz więcej, Takie rzeczy tylko w ERZE, Zawsze COCA COLA, Pij mleko będziesz wielki, czy Nokia – Connecting People. Hasła proste, krótkie , wydawać by się mogło banalne. Ale właśnie na tym polega ich sukces…prosty przekaz, który trafia do umysłów milionów ludzi na całym świecie.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena