1
głosów
- +

Sposób na migrenę

Autor:

Aktualizacja: 03.07.2010


Kategoria: Zdrowie / Zdrowie


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 3321 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Migrena jest chorobą, która dotyka coraz więcej osób. W ostrym ataku migreny zazwyczaj pomagają tylko ciemność, cisza i silne leki. Szwedzki naukowcy zorientowali się, że istnieje związek pomiędzy aktywnym przebywaniem w celach  rekreacyjnych na świeżym powietrzu i częstotliwością napadów migreny.


Migrena jest chorobą, która dotyka coraz więcej osób w bardzo różnym wieku. W ostrym ataku migreny zazwyczaj pomagają tylko ciemność, cisza, sen i silne leki. Szwedzccy naukowcy odkryli niedawno, że istnieje korelacja pomiędzy aktywnym przebywaniem w celach rekreacyjnych na świeżym powietrzu i mniejszą częstotliwością napadów migreny.

Naukowcy odkryli, że im częściej przebywamy na świeżym powietrzu w otoczeniu zieleni tym bardziej zmniejsza się zarówno liczba jak  i intensywność ataków migreny. Co zaskakujące nie jest przy tym ważne czy przebywanie na powietrzu ma charakter intensywnych ćwiczeń sportowych czy też ogranicza  się jedynie do leniwych spacerów.

Tlen, który dostarczamy naszemu organizmowi powoduje zmniejszenie liczby ataków migreny i to zarówno w ich częstotliwości jak i intensywności. Zieleń i przyroda wpływają wspomagająco kojąc nerwy i zmniejszając stres, który często towarzyszy migrenom lub wręcz je powoduje.

Mimo, że ta nowa wiedza nie jest całkowitym panaceum na migrenę to jednak jest to sposób na to, aby móc kontrolować dokuczliwe ataki migreny bez użycia silnych leków, ktore najczęściej mają działanie uboczne na nasz organizm. Długi spacer po pracy i wspomagające korzystania z technik relaksacyjnych, takich jak joga czy pilates może pomóc pacjentowi w  kontroli napadów migreny. Niemnjej korzystając ze spacerów najlepiej korzytać z nich między godziną 7 a 11 rano, lub 16  a 22 wieczorem. Dotyczy to szczególnie lata i jest  to związane z tym ,że spacery podczas upałów i intensywnego słońca mogą działać odwrotnie i wręcz intensyfikować bóle migrenowe. Słońce o tej porze nie sprzyja też zdrowiu kobiety ani urodzie. Nasza skóra staje się wysuszona i szybciej się starzeje. Nic nam nie pomogą najnowoczesniejsze i najlepsze kosmetyki, bardzo intensywna i całoroczna pielęgnacja twarzy czy ciała, jeśli bez umiaru i rozsądku korzystamy z letnich słonecznych kąpieli.

Najlepsze efekty terapeutyczne osiągniemy spacerując po lasach czy parkach, z dala od zgiełku miasta pośród zieleni i zapachów ziół oraz kwiatów. Delikatne roślinne olejki eteryczne, które wdychamy wraz z tlenem także mają moc aromaterapeutyczną.  Dlatego spacery zapobiegające migrenom najlepiej robić w otoczeniu brzóz, sosen i świerków. Dobrze jeżeli oprócz zieleni mamy możliwość spacerowania pośród akwenów wodnych, wzdłóż strumyków czy rzek. Nasza podświadomość rejestruje nawet najbardziej delikatny szum wody, a on także działa korzystnie na nasz system nerwowy. Takie spacery mają wpływ nie tylko na nasze zdrowie fizyczne, ale i psychiczne. Psychologia naturalna jest prosta i odbywa się w sposób szybki -  natura wycisza, koi zmysły i pozwala zapomnieć na moment nie tylko o codzienności - ale także o bólach głowy.

 


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij