Rosnące zainteresowanie możliwościami, jakie stwarza obecnie Internet, to również ogromny rozwój reklamy internetowej. Ostatnie badania wyraźnie wskazują na tendencję zwyżkową, jeśli chodzi o nakłady na marketing i promocję w sieci. Miniony rok przyniósł wzrost na polskim rynku reklamy online.

Data dodania: 2010-05-05

Wyświetleń: 1705

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Dlatego praktycznie każda firma, organizacja ma dziś własny serwis internetowy. Co pociąga za sobą konieczność podjęcia odpowiednich działań, takich jak promocja strony i uplasowanie jej jak najwyżej w wyszukiwarkach internetowych. Jest to bowiem podstawowe narzędzie, jakim posługują się obecnie użytkownicy sieci, poszukując informacji, wiedzy, ofert, usług itp. Wpisują interesującą ich frazę w wyszukiwarce i zapoznają się z wynikami. Statystyki mówią, iż z reguły internauci ograniczają się do listingu wyświetlonego na pierwszej stronie. Dlatego też pozycjonowanie ma tak ważną rolę wśród strategii marketingu internetowego. Jest to bowiem metodą, która zmierza do wypracowania i utrwalenia jak najlepszej lokaty serwisu w wynikach wyszukiwarki. W konsekwencji zaś, ma na celu zwiększenie oglądalności, ilości wejść na stronę. W przypadku serwisów komercyjnych przekłada się to na wymierne korzyści, takie jak nowi klienci, wzrost obrotów i dochodów. Ponieważ wśród wyszukiwarek wyraźnie dominuje Google, działania pozycjonujące skupiają się na wypracowaniu powyższych rezultatów właśnie w zakresie tej niezwykle popularnej strony. Korzystając z wyszukiwarki, internauci używają konkretnych sformułowań, tzw. słów kluczowych, dlatego pozycjonowanie w google musi rozpocząć się od znalezienia najlepszych dla danego serwisu wyrażeń. Będą one adekwatne do treści zawartej na pozycjonowanym serwisie oraz jak najbardziej zgodne ze sposobem myślenia potencjalnie zainteresowanego użytkownika wyszukiwarki. Bardzo istotne jest również zoptymalizowanie strony, tak aby była zgodna z algorytmami przeszukiwania zasobów sieci oraz wybranymi wcześniej słowami kluczowymi. Techniczne zagadnienia jakie pociąga za sobą pozycjonowanie to również stworzenie właściwego zaplecza SEO, sytemu linków przekierowań z innych stron www. Opracowanie tekstów pozycjonujących to kolejna ważna kwestia. Z założenia nie są to artykuły o charakterze komercyjnym, niemniej jednak ich jakość, sens i odpowiednia konstrukcja także składają się na sukces całej kampanii pozycjonowania serwisów. Odpowiednio, profesjonalnie przeprowadzone pozycjonowanie w google, to relatywnie niskie koszty w odniesieniu do wymiernych korzyści. Zapewne właśnie dlatego jest to obecnie najczęściej wykorzystywana metoda marketingu internetowego i bardzo efektywna promocja strony w wyszukiwarce. Jednakże stale rosnąca ilość serwisów, portali oraz informacji dostępnych w sieci wymaga ciągłego monitorowania i aktualizowania posiadanych stron. Z kolei firmy internetowe muszą podążać za potrzebami rynku, opracowywać nowe skuteczne strategie, techniki itp.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena