Nie ma najmniejszej przesady w stwierdzeniu, że w dzisiejszych realiach obecność i reklama w Internecie to niemalże konieczność, w przypadku większości firm, organizacji czy instytucji. Jest to medium powszechnie wykorzystywane, o dużej dynamice rozwoju.

Data dodania: 2010-04-23

Wyświetleń: 2244

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Tendencję wzrostową wykazują zarówno wydatki na tzw. marketing internetowy, reklamy online, jak również przyrost ilości kolejnych domen, portali, serwisów i aktywnych użytkowników sieci. Z roku na rok coraz więcej osób deklaruje korzystanie z Internetu, zakupy w sieci oraz rozszerzenie działalności gospodarczej w Internecie. Codziennie przybywa nowych atrakcyjnych adresów internetowych, sklepów, portali rozrywkowych czy informacyjnych. Ułatwienie poruszania się w tym gąszczu, mniej lub bardziej ciekawych propozycji oraz skuteczna promocja i marketing internetowy, to najważniejsze wyzwania. Użytkownicy sieci najczęściej wykorzystują wyszukiwarki internetowe, kiedy są zainteresowani znalezieniem konkretnych informacji, towarów czy usług. Prym wiedzie bezsprzecznie google, która jest ulubioną wyszukiwarką większości polskich internautów, szacuje się ze ok. 90% użytkowników korzysta właśnie z tej strony. Nic wiec dziwnego, że naturalną konsekwencją tak powszechnego wykorzystania google, jedną z najpopularniejszych strategii jest pozycjonowanie stron w google. Istotą tej metody jest osiągnięcie jak najwyższej lokaty przez dany serwis w rankingu wyników wyszukiwarki. Jest to o tyle istotne, iż google to najczęściej wykorzystywane narzędzie, a ponadto statystyczny internauta zapoznaje się tylko z pierwszymi adresami tego zestawienia. Dlatego też celem firm pozycjonujących, jest umieszczenie stron swoich klientów w ścisłej czołówce tegoż rankingu. Pozycjonowanie jest odpowiedzią na specyfikę działania wyszukiwarek, w których internauci wpisują po prostu interesujące ich zagadnienia i sformułowania. Dlatego też pierwszy etap, czyli szczegółowa analiza serwisu, konkurencji i oczekiwań klienta, prowadzi do opracowania zestawu tzw. słów kluczowych. Odzwierciedlają one ofertę i treści zamieszczane w serwisie, jak również są jak najbardziej adekwatne do tego, co myślą i jak szukają potencjalnie zainteresowani użytkownicy sieci. Optymalizacja strony to kolejny istotny aspekt strategii. Chodzi tu zarówno o przystosowanie techniczne serwisu do standardów wyszukiwarki, jak i o optymalizację pod kątem wybranych słów kluczy. Pozycjonowanie ma wpływać na swoistą popularność strony, która może być wynikiem przekierowań z innych stron. Dlatego bardzo istotny jest etap opracowania odpowiedniego zaplecza SEO, czyli systemu jak najbardziej wartościowych linków do pozycjonowanej strony. Profesjonalna obsługa w tym zakresie to realne i wymierne korzyści, jakie zapewnia pozycjonowanie stron. Dużym atutem będą tu także relatywnie niskie koszty, szczególnie w porównaniu z wypracowanymi efektami. W przypadku serwisów handlowych, komercyjnych przekładają się np. na nowe kontakty biznesowe czy większą sprzedaż

Licencja: Creative Commons
0 Ocena