Chcąc wypromować swój e sklep ich właściciele robią rożne rzeczy, żeby je wypromować. W sumie to słowo żeby wypromować sklep jeszcze nic nie znaczy. Możesz faktycznie wypromować swój sklep. Może on być rozpoznawalny, doceniany, fajny ale czy to wystarczy ?

Licencja: Creative Commons

Data dodania: 2009-11-08

Wyświetleń: 2566

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Jeżeli nawet będzie rozpoznawalny i będzie znany to dalej nic z tego nie będziesz mieć. Jeżeli nie będziesz mieć sprzedaży w swoim sklepie to nic Ci to nie da.

Dlatego musisz się zastanowić, czy reklamować ogólnie swój e sklep czy może produkty w sklepie, czy samą stronę wyciskacz, żeby pozyskiwać potencjalnych klientów.

Reklamowanie ogólnie sklepu nie niesie za sobą dużych korzyści. Tyle, że klient wejdzie na niego coś poogląda i jak wyjdzie to raczej już nigdy więcej do niego nie wróci. Gdy reklamujesz swój e sklep ogólnie gdy ktoś wchodzi na stronę e sklepu z ogólnej frazy na którą reklamowałeś e sklep to jeszcze nie jest zdecydowany na konkretny produkt.

Konwersja ( ilość osób wchodzących do sklepu zamienianych na kupujących) jest w tedy mała. Ktos wchodzi do sklepu i jeszcze nie wie konkretnie czego chce.

Zupełnie inaczej jak klient wchodzi na strone sklepu po kliknięciu w konkretną reklamę tego czego szuka np. książki o naprawie samochodu marki X. Wtedy konwersja będzie dużo lepsza niż w pierwszym przypadku.

Jeszcze lepszą metodą jest reklamowanie nie tyle sklepu i produktów w nim zamieszczonych co samą stronę wyciskacza. Wtedy twój potencjalny klient nie wchodzi do sklepu ale na ta stronę. Na tej stronie musisz mu dać coś, jakiś raport, kurs darmowy dzięki czemu da Ci swój adres e-mail.

Jak się już zapisze to możesz się z nim kontaktować i budować swoje zaufanie.Gdy potencjalny klient Cię juz pozna możesz mu sprzedać nie tylko jeden produkt, ale jeszcze dużo innych. Klient ufa Ci i zna Cię. Skuteczność tej metody jest bardzo dobra. Minusem natomiast jest to, że nie będziesz mieć sprzedaży od razu tylko po jakimś czasie gdy klient Cię pozna i zaufa Ci.

Kiedy idziesz na ryby to zakładasz na haczyk truskawkę ?

Jest jeden duży błąd który wielu początkujących przedsiębiorców popełnia. Raczej nie ma ludzi którzy jak idą na ryby to zakładają na haczyk to co oni lubią żeby złapać rybę. Nikt nie zakłada na haczyk truskawki, czy ulubioną czekoladę :)

Żeby złapać rybę musisz na haczyk założyć to co uwielbia ryba. Nie ma innej opcji gdyż jak postąpisz inaczej to nic nie złapiesz i wrócisz głodny do domu. Jest jeszcze drugie dno tego skutecznego postępowania. Zanim pójdziesz na ryby musisz się zastanowić jaką rybę chcesz złapać.

Jeżeli idziesz na karpia to na haczyk zakładasz fajną rasówkę. Wybierasz miejsce łowienia tam gdzie karp jest, tam gdzie żeruje. Jeżeli chcesz złapać szczupaka na haczyk zakładasz zupełnie coś innego. Na połów także idziesz w inne miejsce. Karpie chodzą zwykle po mule, szczupak stoi w zaroślach i atakuje z zaskoczenia.

Tak samo musisz postępować w swoim e sklepie

Musisz ustalić dokładnie i konkretnie do jakich ludzi chcesz dotrzeć. Musisz ustalić swoją grupę docelową. Zupełnie innymi drogami i metodami trzeba dotrzeć do grupy docelowej np. młodych mam a zupełnie inaczej np. do bizneswomen.

Tu i tu kobiety. Jednak przesiadują w innych miejscach. Inne mają potrzeby życiowe w tym konkretnym czasie co się teraz znajdują. Czego innego pragną i inne mają problemy.

Chcąc sprzedawać cokolwiek jednej czy drugiej grupie musisz do nich dotrzeć innymi metodami. Tak jak w łowieniu ryb. Inne parametry produktu będzie chciała młoda mama a inne bizneswoman która ma ciągle napięty kalendarz, a jeszcze inne np. mechanik samochodowy.

Gdy nie będziesz wiedzieć do kogo chcesz dotrzeć będziesz walić z armaty na ślepo. Może coś ustrzelisz, ale to i tak będzie czysty przypadek. Gdy nie wybierzesz sobie grupy docelowej to ciągle będziesz mieć problemy które ma większość przedsiębiorców. Dlaczego moje produkty nie sprzedają się.

Musisz wiedzieć do kogo chcesz dotrzeć, gdzie twoja grupa docelowa przesiaduje. Co lubi, jakie ma problemy.
Gdy to już będziesz wiedzieć i nawiążesz z nimi relacje sprzedaż będzie czystą przyjemnością.

 

Licencja: Creative Commons