Wielu zwłaszcza początkujących właścicieli sklepów internetowych reklamuje tylko swój sklep, nie nawiązując przy tym żadnej reklacji ze swoimi klientami co na dłuższą metę prowadzi do nikąd...

Data dodania: 2010-12-11

Wyświetleń: 1637

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Bardzo dużo początkujących właścicieli sklepów www, reklamuje i promuje tylko swój sklep. Wkładają w to duży wysiłek który często nie przynosi zadawalających efektów. Musisz sobie zdać sprawę, że twoja konkurencja pewnie także robi to samo. Jeżeli twoja konkurencja i Ty macie takie samo produkty to klient szukający produktu będzie podejmował decyzję pod względem ceny co nie jest dobry rozwiązaniem.

Zatem jak to można odwrócić ? Jak możesz inaczej promować swój e sklep ?

Żeby zwiększać sprzedaż w sklepie wcale nie musisz reklamować swojego sklepu www!
Przeciętni właściciele sklepów www sprzedadzą raz produkt swojemu klientowi i już się nim nie interesują. Reklamują się dalej żeby znaleźć następnego o znowu się nim nie interesują i tak ciągle.

Sprytni właściciele sklepów www nie sprzedają jednorazowo, gdyż wiedzą, że to jest najdroższa forma marketingu. Oni dopiero zaczynają od pierwszej sprzedaży i nawet tracą na tej pierwszej transakcji żeby później sobie to odbić.

Prowadzi to do takiego określenia:
Sklep www to tylko system do zbierania zamówień

Możesz prowadzić dużą sprzedaż wcale nie reklamując swojego sklepu www.

W sprzedaży internetowej bardzo ważna jest relacja, zaufanie między klientem a sprzedawcą. Gdy potencjalny klient wchodzi do sklepu nie ma do Ciebie zaufania i może tak być, że nie wie co wybrać, nie wie co będzie dla niego dobre.

Druga rzecz to nawiązanie z klientem dialogu po sprzedaży. Klient który raz od Ciebie kupił dużo szybciej kupi następny raz i jeszcze raz. Zwłaszcza wtedy gdy masz dobre relacje ze swoimi klientami.

Sprzedaż to zachęcenie, namówienie twojego potencjalnego klienta żeby kupił od Ciebie to chce kupić i co masz w swoim sklepie www.
W tym celu musisz nawiązać dialog z klientem. Musisz go przyciągnąć do siebie i zdobyć jego zaufanie.
Zaś na samym końcu dopiero go kierujesz do sklepu.

Najważniejszym czynnikiem żeby twój e sklep osiągnął sukces to wcale nie jest sklep internetowy.

Każdy e biznes potrzebuje swoją baze klientów.
Nawet jeżeli masz super zrobiony sklep internetowy ale nikt o nim nie wie i nie masz żadnej bazy klientów, to na niewiele Ci się zda cały sklep.

To tak jakbyś postawił super sklep na środku pustyni. Sklep bardzo ładny stoi sobie, ale jak nikt o nim nie wie będzie w nim pusto.

To samo jest w sprzedaży poprzez e sklep.
Głównym twoim celem zwłaszcza na początku działalności sklepu internetowego jest budowanie listy swoich potencjalnych klientów. Później tych potencjalnych klientów powinieneś przekształcić w klientów.

Im więcej masz źródeł z których napływają do Ciebie klienci tym lepiej.

Jezeli bedziesz mieć tylko jedno źródło może ono wyschnąć i firma będzie mieć kłopoty jeżeli szybko nie znajdzie sobie innego zrodla.

Gdy zbudujesz potężną bazę swoich klientów to nawet gdy są duże wahania na rynku Ty możesz spokojnie dalej zarabiać, bo masz swoich klientów i cały czas może się z nimi kontaktować.

Gdy takiej listy nie masz trzeba ciągle się reklamować i wydawać na to ciągle pieniądze. Przy budowie listy nawet przy reklamie płatnej wydaje się tylko raz. Potem masz z nimi kontakt nie mal, że za darmo.

Licencja: Creative Commons