Jak pokazują dane dotyczące sprzedaży nowych aut na rynku europejskim, pierwsza dziesiątka listy najchętniej kupowanych samochodów obejmuje teraz wyłącznie modele z segmentu C lub mniejsze.
W tym zestawieniu znajdziemy aż dwa pojazdy firmowane marką Fiat. Najpopularniejszym modelem kupowanym na Starym Kontynencie jest aktualnie nadal Volkswagen Golf, który znalazł z lipcu 50 329 nabywców (+26,9%), natomiast narastająco od początku roku jest to 339 045 sztuk (+15,5%). Pierwszą trójkę listy uzupełniają ponadto Ford Fiesta z imponującą dynamiką wzrostu w lipcu o 55,9% oraz Peugeot 207.
Na liście Top-10 najpopularniejszych samochodów rynku europejskiego w lipcu znajdziemy dwa auta firmowane marką Fiat. Na czwartym miejscu plasuje się Punto ze wzrostem wolumenu o 38%, natomiast na pozycji ósmej znajdziemy wytwarzaną w Tychach Pandę, która poprawiła zeszłoroczny wynik o 47% (narastająco od początku roku jest to +32,6%).
Autorzy rankingu podkreślają fakt, że lista Top-10 obejmuje wyłącznie modele z segmentu C lub mniejsze. Takie, a nie inne preferencje klientów europejskich to skutek aktualnego kryzysu i obaw o przyszłość, jak również efekt wprowadzenia systemu dopłat w poszczególnych krajach europejskich, który sprzyja zwiększonemu zainteresowaniu ofertą niedrogich, ekonomicznych modeli. I to właśnie marki dostarczające takie samochody są głównymi zwycięzcami w branży motoryzacyjnej przy obecnej koniunkturze.
Warto również dodać, samochody takie jak Opel Astra oraz Ford Focus notują wyraźny spadek sprzedaży od początku bieżącego roku, a to dowód na słuszność opinii, że rynek europejski nadal odczuwa skutki trudnej koniunktury.
Chiptuning to proces modyfikacji oprogramowania sterującego silnikiem pojazdu w celu zoptymalizowania jego osiągów. W skrócie, chiptuning polega na zmianie parametrów pracy silnika poprzez edycję lub zmianę kodu programu komputerowego, który kontroluje jego działanie. Jest to proces bezinwazyjny, co oznacza, że nie wymaga fizycznej modyfikacji samego silnika, a jedynie jego sterowania.