Jeśli jednak nie mamy funduszy lub chcemy samodzielnie — według własnego pomysłu stworzyć cykl wpisów, istnieje kilka ogólnych porad, dzięki którym napisane teksty będą odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO. W tym tekście przedstawiamy kilka wskazówek jak pisać teksty SEO, aby dawały dobry efekt pozycjonujący.
Dlaczego Google promuje witryny z jakościowym i zoptymalizowanym contentem?
“Google jako wyszukiwarka promuje te strony, które posiadają dobrej jakości i odpowiednio zoptymalizowane teksty, bo treść to absolutna podstawa pozycjonowania”, wyjaśnia ekspert z agencji SEO Miromind. Google chce w ten sposób oferować swoim użytkownikom w wynikach wyszukiwań strony, które dostarczą im potrzebnych informacji, będą pomocne, a witryny będą dostosowane do komfortowego przeglądania. Wyszukiwarka dzięki licznym algorytmom sprawdza, porównuje i ocenia poszczególne strony oraz na tej podstawie tworzy ranking wyników. Jeśli zatem chcemy znajdować się wysoko w wynikach wyszukiwania, nasza strona musi posiadać odpowiednie teksty SEO, napisane w odpowiedni jakościowy sposób. W poniższych akapitach przedstawiamy elementy, które pozytywnie wpłyną na ocenę naszej strony przez Google, o których należy pamiętać, tworząc teksty SEO.
Frazy i słowa kluczowe
Pierwszym elementem, na jaki musimy zwrócić uwagę w tekst SEO słowa kluczowe. To właśnie dzięki frazom obecnym w tekście Google wie, czym jest dana podstrona, jakie informacje zawiera oraz jak dużo ich się znajduje w serwisie. Przed napisaniem tekstu warto np. w planerze słów kluczowych Google Ads lub serwisach — generatorach fraz ustalić jakie frazy są popularne dla naszej tematyki, jakie frazy są często wyszukiwane i właśnie takie frazy umieścić w naszym tekście. Istnieje kilka opcji wybierania fraz. Najpopularniejszą jest ta, w której wybieramy kilka fraz głównych - które z kolei kilkukrotnie wymieniamy teście. Dodajemy także w tej opcji kilka — kilkanaście fraz pobocznych — mniej popularnych, które wymieniamy w tekście po jednym razie. Do naszych tekstów seo możemy dodać też long taile, czyli długie ogony składające się z kilku słów, zdania czy pytania. Wpływają one pozytywnie na tekst SEO oraz pomagają pozyskiwać ruch pochodzący z wyszukiwania głosowego. Jeśli nasza strona jest witryną lokalną i kieruje usługi do lokalnych odbiorców, warto do fraz głównych i pobocznych dodawać nazwy miast.
Formatowanie, czyli wypunktowania, tabele i pogrubienia
Rzeczą, o której nie należy zapominać przy tworzeniu tekstów SEO, jest ich formatowanie. Choć na pierwszy rzut oka wydaje się to zbędne, Google posiada liczne algorytmy wykrywające jakość tekstu — w tym jego formatowanie. Warto zatem dodawać w tekście listy, wypunktowania czy tabele. Dobrym pomysłem będzie pogrubienie kluczowych fraz lub ich podkreślanie. Sam tekst nie może mieć też formy jednego długiego bloku. Powinien być podzielony na różne sekcje i akapity ze śródtytułami. Dzięki temu tekst będzie dużo bardziej czytelny dla odbiorców, a co za tym idzie wyżej oceniany przez Google. Odpowiednie ułożenie tekstu na stronie, dobranie czcionek i ich rozmiarów czy wyeksponowanie pewnych informacji będzie sprawiało, że czytelnicy pozostaną na stronie dłużej lub będą powracali na nią i ją polecali. To z kolei przełoży się na większy ruch i lepsze statystyki czyli wyższe pozycjonowanie witryny.
Krótkie definicje i podsumowania
Jedną z nowości, jakie wprowadziło Google w 2019 roku, jest białe pole nad wynikami wyszukiwania — tymi organicznymi i płatnymi. Jest to tzw. Featured Snippets, czyli pole z odpowiedzią na pytanie. Pojawia się ono dość często, gdy zadajemy konkretne pytanie. Pole to składa się z odpowiedzi na pytanie oraz linku do witryny, z której pochodzi fragment definicji. Obecnie nie wiadomo do końca, co należy zrobić, aby się tam znajdować, ale zdecydowanie warto na naszej stronie zamieszczać definicje, formułki czy odpowiedzi na pytania oraz optymalizować swoje teksty SEO. Istnieje wtedy dużo większa szansa na wyświetlenie naszego fragmentu tekstu wraz z linkiem do witryny przez Google aniżeli bez jakichkolwiek działań. Celem Featured Snippets jest dostarczenie użytkownikowi informacji bez konieczności wchodzenia na stronę internetową — prosto w wyszukiwarce. Wielu użytkowników wchodzi jednak na witryny, z których pochodzą urywki i jest to szansa na dodatkowy ruch.