Przygodę z copywritingiem rozpoczęłam już ponad rok temu. Jednym z pierwszych zleceń jakie otrzymałam było napisanie tekstu o wadach i zaletach pracy zdalnej. Dzisiaj przeczytałam tekst jeszcze raz i wiem, że teraz mogę napisać znacznie więcej z własnego doświadczenia.

Data dodania: 2019-07-28

Wyświetleń: 1123

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

FELIETON

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wady i zalety pracy zdalnej

Nie ma rozwiązań idealnych, bo przecież życie samo sobie nie jest idealne. Tak samo jest ze zdalną pracą. Ma wiele zalet i wiele wad. Zdecydowanie nie jest to rodzaj pracy, która jest dobra dla każdego.

Zalety pracy zdalnej.

Przede wszystkim całkowicie samodzielne zarządzasz czasem swojej pracy. Pracujesz kiedy chcesz. Możesz pracować rano albo wieczorem. Możesz  nadrobić wykonanie zlecenia w weekend bo w tygodniu masz urzędową sprawę do załatwienia. Oczywiście mówię tu o pracy copywritera, która nie wymaga obecności online w określonych ramach czasowych.

Organizowanie swojej pracy samodzielnie to ogromna zaleta dla młodych matek, dla osób które sobie dorabiają pisaniem i dla wszystkich, którzy lubią spokój w pracy, a nie zamęt na open space. Poza tym nie masz szefa, który ciągle kontroluje twoją pracę. Możesz wstać, zrobić zakupy, posprzątać mieszkanie, a zrobisz to w czasie jaki normalnie poświęcasz na dojazdy do pracy.

Kolejną bardzo ważną zaletą jest absolutna swoboda w miejscu wykonywania pracy. Pracę zdalną możesz wykonywać w podróży pociągiem, w kawiarni,  w domu, w poczekalni. Dosłownie w każdym miejscu na ziemi. Możesz pojechać do pięknej miejscowości i w malowniczej agroturystyce pisać teksty o ogrodach. To jest możliwe i tak robi wielu ludzi. Masz zlecenie, a musisz nagle pojechać do rodziny. Nie ma żadnych przeszkód. Jedziesz i piszesz na miejscu lub w drodze. Jest to zaleta nie do przecenienia. Całkowita swoboda w wyborze miejsca i czas pracy. W końcu liczy się deadline.

Wady pracy zdalnej

Wbrew pozorom praca zdalna ma też swoje mroczne strony. Nie masz szefa, ale masz klientów. Klienci jak to klienci są bardzo różni- jak to z ludźmi bywa. Są tacy, którzy są konkretni, dają jasne wytyczne i kontakt jest bardzo sympatyczny. Jednak zdarzają się też tacy, którzy są trudni. Normalne życie w normalnej pracy, która nie jest idealna.

Kolejną wadą jest brak kontaktu z ludźmi. Nie każdy się nadaje do pracy zdalnej. Niektórzy po kilku miesiącach zaczynają chodzić cały dzień w piżamie i cierpią z powodu braku codziennej rutyny. Osoby, które są bardzo kontaktowe, potrzebują mieć ciągle ludzi wokół siebie nie będą się dobrze czuły pracując zdalnie. Niektórzy rezygnują z takiej opcji sami mimo tego, że finansowo sobie nieźle radzą. Zwyczajnie nie wytrzymują codziennego braku kontaktu z drugim człowiekiem.

Jeżeli chodzi o copywriting to wadą jest często sprowadzenie pisania do czystego rzemiosła.  Zamiłowanie do budowania swoich myśli słowami może lekko stłamsić copywriting . Tu nie piszesz dla siebie, nie tworzysz dla siebie, ale na konkretne potrzeby klienta. Opisywanie umywalki albo kilkuset produktów do golenia to nie to samo co pisanie powieści. Copywriting jest  pracą jak każda inna. Czasami jest nużąca, a czasami uskrzydlająca.

Jedno jest pewne. Pracy zdalnej będzie coraz więcej. Biorąc pod uwagę rozwój techniczny oraz fakt, że jest coraz więcej prac, które możemy wykonać z domu jest to całkowicie nieuniknione.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena