W ciągu ostatnich dwóch miesięcy napisałam kilkanaście obszernych tekstów dotyczących pozycjonowania stron internetowych. Poza tym, że zapoznałam się z nieskończenie dużą ilością tekstów, opinii i artykułów publikowanych na polskich oraz angielskojęzycznych stronach, analizowałam logikę działania algorytmu wyszukiwarki Google.

Data dodania: 2018-07-22

Wyświetleń: 1310

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Czy warto pozycjonować stronę internetową?

Jedyny wniosek jaki mi się nasunął jest taki, że bez podstawowej wiedzy  z zakresu pozycjonowania stron jesteśmy poza Internetem. Może brzmi to dość dramatycznie, jednak firmy, które dbają o zaprzyjaźnienie się z algorytmem Google i potrafią się zgrabnie poruszać w pozycjonowaniu swoich witryn zawsze znajdują się w TOP10 wyszukiwarki. Ma to ogromne znaczenie w reklamie firmy, budowaniu świadomości marki, a dla firm prowadzących sprzedaż przez Internet jest sprawą absolutnie priorytetową.

Niejednokrotnie firmy zostają w ciemnych zakamarkach Internetu, ponieważ jeszcze nie pozycjonują stron, a mają do zaoferowania świetne produkty, super usługi albo rewelacyjne treści. Niestety wszystko to może utonąć w otchłaniach Internetu bez mądrego wypromowania strony. Właściciele takich witryn być może liczą na to, że przypadkiem wstrzelą się algorytm, a ich strona będzie w TOP10 wyszukiwarki.

Czemu teoria o konieczności bycia w pierwszej dziesiątce w wynikach wyszukiwarki (TOP10) wydaje się być prawdziwa?

Myślę, że każdy kto korzysta z Internetu zgodzi się z tym, że szukając czegoś konkretnego przeglądamy strony, które pokazują się na pierwszej stronie, natomiast rzadko zajrzymy głębiej, ponieważ w przypadku, gdy otrzymany wynik który nas nie satysfakcjonuje wpiszemy po prostu inne zapytanie, inne hasło i będziemy szukać dalej.

Płatna reklama Google Adwords.

W swoich wywodach skupię się na Google, ponieważ w naszej szerokości geograficznej jest to najczęściej wykorzystywana wyszukiwarka internetowa. W USA sporo użytkowników korzysta z Yahoo i innych wyszukiwarek, które mają swoją odpowiedniki płatnej reklamy, która w Google nosi nazwę Google Adwords.

Najprościej mówiąc reklama płatna pomaga „od ręki” wypromować stronę oraz wrzucić ją do topowych wyników w wyszukiwarce. Wystarczy, że określimy odpowiednie frazy, słowa kluczowe oraz tematy za pomocą których użytkownik trafi do naszej witryny. Określenie odpowiednich słów oraz fraz jest tematem rzeką, którym nie będę się zajmować w tym tekście, jednak mogę podpowiedzieć, że są dostępne w Internecie darmowe narzędzia, które można do tego wykorzystać i warto poobserwować konkurencję.

Google Adwords warto wykorzystać, jeżeli oczekujemy szybkich efektów, zaczynamy działalność albo prowadzimy sprzedaż w Internecie, a nasza strona nie jest widoczna. Natomiast nie można się koncentrować tylko i wyłącznie na reklamie płatnej, ponieważ jest to rozwiązanie które trochę kosztuje i po wyczerpaniu budżetu strona może nie być dalej widoczna, jeżeli jednocześnie nie będziemy jest pozycjonować.

Pozycjonowanie stron internetowych.

Pojęcie pozycjonowania stron jest  często jest mylone z optymalizowaniem strony SEO.

Pozycjonowanie strony  jest pojęciem znacznie szerszym, ponieważ jest to: optymalizowanie strony, pozyskiwanie linków (link building) oraz content marketing. Celem pozycjonowania jest osiągnięcie wysokiej pozycji strony w naturalnych wynikach wyszukiwarki.

Optymalizowanie strony internetowej SEO.

SEO to w pierwszej kolejności przegląd techniczny strony. Cóż nam po wspaniałych, angażujących treściach, niesamowitych usługach i produktach o niskich cenach przy ich jednoczesnej wysokiej jakości, jeżeli strona nie będzie działać prawidłowo i przywita nas sławnym błędem „404”,  albo nie będzie działać poprawnie wewnętrzne linkowanie, co uniemożliwi nam sprawne poruszanie  się po stronie i jej podstronach. Strona nie może też się zbyt długo ładować. Niby proste, ale naprawdę wiele stron ma ten problem, zacznijcie na to zwracać uwagę to sami nie uwierzycie jak często występuje.

Strona, która poprawie działa powinna zawierać odpowiednie treści. Po określeniu docelowych odbiorców, słów oraz fraz kluczowych i tematów (bardzo ważne, żeby skupić się na tematach ze względu na rozwój algorytmu Google)  można zacząć optymalizować treści zawarte na stronie.

W pierwszej kolejności, jeżeli strona jest tworzona od podstaw należy  zrobić wszystko, żeby adres URL zawierał słowo kluczowe lub frazę. Ta sama zasady dotyczy nagłówków i tematów na stronie. Tworzone na stronie teksty powinny zawierać słowa/frazy kluczowe, ale należy pamiętać, że nie można naładować nimi tekstu nadmiernie, ponieważ w przeciwnym wypadku algorytm odrzuci witrynę jako spam i całe pozycjonowanie będzie można wrzucić do kosza. Przy optymalizowaniu treści nie należy skoncentrować się tylko na algorytmie Google, tekst musi być przede wszystkim ciekawy i angażujący dla czytelnika. Pisanie powinno być oparte na pewnych zasadach związanych z optymalizowaniem strony, ale jednak z założeniem, że nie piszemy dla robota tylko dla człowieka.

Naczelną zasadą przy optymalizowaniu treści jest ich unikatowość. Wielu specjalistów od marketingu ma ogromny problem z przekonaniem swoich klientów do tego, że treść na ich stronie musi być unikalna i niepowtarzalna, że zamieszczanie przykładowo przy produkcie opisów od producenta jest niewybaczalnym błędem przy pozycjonowaniu strony. Jeżeli chcemy coś sprzedać w Internecie i pokonać konkurencję musimy się wyróżnić i być jedyni w swoim rodzaju.

Pozyskiwanie linków (link building).

Pozyskiwanie linków obecnie ma zupełnie inną politykę niż parę lat temu ze względu na zaostrzoną polityką Google. W związku z tym linkowanie ze stron zewnętrznych do pozycjonowanej strony ma sensy tylko wtedy, gdy linkuje nas inna strona, która ma wysoką pozycję w Google.  Sposobów na pozyskanie linków jest wiele, może być to przykładowo opublikowanie filmu na YT z odpowiednim odniesieniem do strony, można pozyskać linki z blogów, artykułów sponsorowanych, for internetowych itd.

Content Marketing

Większość z nas codziennie spotyka się z marketingiem treści bo któż z nas nie otrzymał na maila branżowego newslettera (sama mam w swoje branży zamówione 4 newslettery od firm, które w mojej opinii przekazują najbardziej użyteczne informację w moim zawodzie), nie czytał blogów na stronach czy nie oglądał ciekawego webcastu  czy nie korzystał z tekstów poradnikowych albo nie odwiedził firmowego funpage itd.

Wszystkie zabiegi które mają przyciągnąć uwagę docelowego klienta przez zainteresowanie branżowymi, eksperckimi tekstami są elementami  Content Marketingu. Osobiście popieram taką formę reklamy, która w dodatku jest przyjazna algorytmowi Google. W ostatnim czasie pisałam ogrom tekstów poradnikowo-pozycjonujących na blogi różnych firm, więc uważnie się przyglądam mocno postępującemu trendowi i wzrastającej świadomości przedsiębiorstw, które wiedzą że muszą występować w roli ekspertów w danej dziedzinie, żeby zaistnieć w Internecie.

Firma, która sprzedaje usługę lub produkt np.  biuro podróży przestaje być kolejną firmą, która chce na siłę wcisnąć kolejną wycieczkę, ale jest znawcą tematu, ponieważ m. in. wie jak dobrze zorganizować wyjazd integracyjny i o tym pisze. Sklep z materiałami do wykonania ręcznej biżuterii oferuje nam pomoc i otwiera ciekawy świat nowych możliwości oferując na swoim blogu lekcje zrobienia takiej biżuterii krok po kroku. Czujemy, że jesteśmy w rękach fachowców i jesteśmy świetnie poinformowani. Nasz internetowy sprzedawca zna się na tym co robi i jest  to bardzo pozytywnie odbierane przez klienta.

Na efekty pozycjonowania strona należy poczekać od miesiąca do nawet pół roku. Ponadto jest to proces, który będzie musiał ulegać ciągłym modyfikacjom ze względu na zmiany w algorytmie Google. Pozycjonowanie nie odbywa się raz na zawsze. Jednak w dobie Internetu jest absolutną koniecznością, którą rozumie każdy dobry marketingowiec.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena