0
głosów
- +

Jak uzupełnić witaminy w organizmie na wiosnę?

Autor:

Aktualizacja: 22.03.2019


Kategoria: Zdrowie / Zdrowe Odżywianie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 55 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CR <span class="normal">Wszelkie prawa zastrzeżone. Artykuł może być opublikowany jedynie na Artelis. Zabronione jest pobieranie artykułu i korzystanie z niego bez pismnej zgodny autora i serwisu Artelis.pl&nbsp;</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Jak uzupełnić witaminy w organizmie na wiosnę?

Wiosną organizm potrzebuje uzupełnienia niedoboru witamin i mikroelementów. Zobacz, jak mu pomóc!


Zmęczony, osłabiony zimą organizm w pierwszych tygodniach wiosny narażony jest na infekcje i choroby. By wzmocnić układ odpornościowy, potrzebuje odpowiedniej dawki witamin.

Jakich witamin najczęściej brakuje na wiosnę?

Przede wszystkim A i C, które wzmacniają odporność. Ich niedobór to konsekwencja diety ubogiej w warzywa, owoce i produkty mleczne. Pamiętaj więc o regularnym spożywaniu produktów mlecznych.

Brak słońca przez kilka miesięcy z rzędu skutkuje także niedoborem witaminy D. Na pogodę nie masz co prawda żadnego wpływu, ale na własną dietę – bezpośredni. Włącz do niej ryby, a uzupełnisz dawkę witaminy D.

Jak odzyskać utracone witaminy?

W pierwszej kolejności zadbaj o odpowiednie posiłki. Dzięki nim w naturalny sposób dostarczysz sobie niezbędnych składników, które od wewnątrz wzmocnią odporność.

Porzuć tłusty zimowy jadłospis na rzecz lekkich a pełnowartościowych posiłków. Robiąc zakupy, zakupów zwracaj uwagę na skład produktów, jakie lądują w Twoim koszyku. Wybieraj przede wszystkim świeże, zielone warzywa  bogate w kwas foliowy – witaminę, która stymuluje rozwój układu nerwowego.

Pamiętaj o zdrowych nawykach:

Każdy dzień zaczynaj od szklanki letniej wody, aby w ten sposób pobudzić układ trawienny do pracy. Jadaj regularnie i wybieraj pełnowartościowe posiłki. Jeśli nie masz czasu (lub ochoty) na gotowanie, wybierz jedną z propozycji zdrowej diety pudełkowej.

Ruszaj się. Jakkolwiek, byle regularnie. Kiedy tylko masz możliwość, wyjdź na spacer, pobiegaj, lub wybierz inny interesujący Cię sport. Natomiast po całym dniu pełnym zmagań, dobrze się wyśpij. Zdrowy sen trwający do 8 godzin to podstawowe źródło energii!

Wiosna to czas wielu zmian – także w naszym organizmie. Zwróć uwagę na to, co jesz i zadbaj o siebie od środka. Postaraj się także wypracować zdrowe nawyki żywieniowe. Dzięki nim będziesz nie tylko czuć się dobrze, ale i wyglądać doskonale!


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij