Wiosną organizm potrzebuje uzupełnienia niedoboru witamin i mikroelementów. Zobacz, jak mu pomóc!

Data dodania: 2019-03-22

Wyświetleń: 1002

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Jak uzupełnić witaminy w organizmie na wiosnę?

Zmęczony, osłabiony zimą organizm w pierwszych tygodniach wiosny narażony jest na infekcje i choroby. By wzmocnić układ odpornościowy, potrzebuje odpowiedniej dawki witamin.

Jakich witamin najczęściej brakuje na wiosnę?

Przede wszystkim A i C, które wzmacniają odporność. Ich niedobór to konsekwencja diety ubogiej w warzywa, owoce i produkty mleczne. Pamiętaj więc o regularnym spożywaniu produktów mlecznych.

Brak słońca przez kilka miesięcy z rzędu skutkuje także niedoborem witaminy D. Na pogodę nie masz co prawda żadnego wpływu, ale na własną dietę – bezpośredni. Włącz do niej ryby, a uzupełnisz dawkę witaminy D.

Jak odzyskać utracone witaminy?

W pierwszej kolejności zadbaj o odpowiednie posiłki. Dzięki nim w naturalny sposób dostarczysz sobie niezbędnych składników, które od wewnątrz wzmocnią odporność.

Porzuć tłusty zimowy jadłospis na rzecz lekkich a pełnowartościowych posiłków. Robiąc zakupy, zakupów zwracaj uwagę na skład produktów, jakie lądują w Twoim koszyku. Wybieraj przede wszystkim świeże, zielone warzywa  bogate w kwas foliowy – witaminę, która stymuluje rozwój układu nerwowego.

Pamiętaj o zdrowych nawykach:

Każdy dzień zaczynaj od szklanki letniej wody, aby w ten sposób pobudzić układ trawienny do pracy. Jadaj regularnie i wybieraj pełnowartościowe posiłki. Jeśli nie masz czasu (lub ochoty) na gotowanie, wybierz jedną z propozycji zdrowej diety pudełkowej.

Ruszaj się. Jakkolwiek, byle regularnie. Kiedy tylko masz możliwość, wyjdź na spacer, pobiegaj, lub wybierz inny interesujący Cię sport. Natomiast po całym dniu pełnym zmagań, dobrze się wyśpij. Zdrowy sen trwający do 8 godzin to podstawowe źródło energii!

Wiosna to czas wielu zmian – także w naszym organizmie. Zwróć uwagę na to, co jesz i zadbaj o siebie od środka. Postaraj się także wypracować zdrowe nawyki żywieniowe. Dzięki nim będziesz nie tylko czuć się dobrze, ale i wyglądać doskonale!

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena