Z tego artykułu dowiesz się, w jakim sposób już dzisiaj możesz efektywniej wykorzystywać Swój czas, a także poznasz kilka technik, które dodadzą Ci kilkanaście godzin tygodniowo gratis :) .

Data dodania: 2008-10-14

Wyświetleń: 9633

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 4

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

4 Ocena

Licencja: Creative Commons

Witaj,

kiedy piszę do Ciebie ten wpis zastanawiam się, czy zdarza Ci się mówić w niektórych momentach Swojego życia pięknie brzmiącą frazę "nie mam czasu". Niestety, dzisiaj wielu z nas stało się niewolnikami własnych terminów, zegarków.

Ciągle brakuje im tego bezcennego zasobu, którego z minuty na minutę mamy coraz mniej. Po przeczytaniu tej wiadomości do końca, dodasz Sobie "od tak" kilka, a jak się postarasz to kilkanaście godzin tygodniowo.

Zainteresowany?

Jednak uprzedzam Cię lojalnie, że potrzebujesz pewnej dyscypliny, bo inaczej nie nauczysz się gospodarować czasem. Jeśli jesteś na to gotów, to czytaj dalej.

Pierwszy sposób, który opiszę jest prosty. Banalny. I wymaga wytrwałości, konsekwencji, a przede wszystkim - chęci. Na czym polega?

Obudź się godzinę wcześniej. Dostajesz dodatkowy bonus w postaci 7 godzin tygodniowo. Jeżeli jednak już i tak wcześnie się budzisz, to masz do dyspozycji następne metody.

Efektywniej wykorzystuj czas i inwestuj w przyszłość. Czytaj rozwijającą książkę w autobusie, słuchasz audiobooków (nagrań np. z wykładów), czy ucz się (ciekawe, czy lubisz to słowo :) ) w jakikolwiek inny sposób.

To inwestycja w przyszłość. Opracowując plan biznesu czy klarując Sobie różne ważne sprawy korzystaj z nadarzających się okazji - załóżmy czekasz na kogoś.

Kolejna zasada, bez której wszystko inne leży. Naucz się ustalać priorytety. Korzystając z zasady Pareto, że 80% Twoich rezultatów pochodzi z 20% Twoich działań (proporcje są różne) zastanów się, co na prawdę działa. Rób tego więcej. Co nie działa - odpuść Sobie.

Podziel Sobie zadania do wykonania na kilka grup: A - ważne (priorytety). B - coś, czego nie musisz koniecznie robić. C - co w ogóle jest zbędne i nie przyniesie wymiernych rezultatów. D - co możesz zlecić innym.

Teraz ponumeruj w kolejności zadania w każdej kategorii. Zanim nie zrobisz rzeczy A1, zostaw wszelkie pozostałe. Bierzesz się później za A2, A3, ..., zlecasz wszelkie D, wykonujesz B1, B2, B3. Grupę C zostawiasz na wieczne niezrobienie.

To proste ćwiczenie pomoże Ci ustalić priorytety i samo w sobie zaoszczędzi Ci mnóstwo pracy.

Licencja: Creative Commons
4 Ocena