Dostrzeżenie problemu swojej wagi i otyłości jest pierwszym krokiem do uporania się z tym problemem. 

Data dodania: 2018-12-12

Wyświetleń: 526

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Chcesz schudnąć? Zmień nawyki

Niestety wiele osób zamiast racjonalnie podejść do tego zadania, pełni złudnego entuzjazmu porywają się na wyczerpujące ćwiczenia lub bardzo skomplikowane i rygorystyczne diety. Nic więc dziwnego, że mało komu udaje się wytrwać w swoim postanowieniu i szybko porzuca dietę lub przynajmniej ją lekko oszukuje.

Inne podejście

Racjonalne podejście do procesu zrzucania zbędnych kilogramów wymaga nie tyle katorżniczych ćwiczeń i diety, co najczęściej zmiany bardzo złych codziennych nawyków. To te małe i niewinne sprawy które wykonujemy od niechcenia odpowiadają w największym stopniu za nasze problemy z nadwagą.

Do największych grzeszków należy:

- podjadanie między posiłkami - o ile mała kanapka jeszcze może być ostatecznie akceptowalna, to już kawałek czekolady lub mały batonik pomiędzy posiłkami jest zabójczą dawką kalorii

- picie słodzonych napoi - napoje gazowane, które zawierają w swoim składzie w większości po prostu cukier, są jednym z głównych powodów otyłości. Tylko samo ich odstawienie w bardzo szybki i zauważalny sposób wpłynie na masę ciała

- jedzenie przed snem - mitem jest oczywiście, że nie można jeść po 18, nie ma co popadać w paranoje. Ostatni posiłek powinno się spożywać około 2-3 godziny przed snem, warto się tego trzymać.


Co jeść, a czego nie jeść?

Istnieje wiele różnych diet, które często są ze sobą sprzeczne lub całkowicie nie dostosowane do indywidualnych potrzeb organizmu. Można się w tym naprawdę pogubić. Aby szybko i bezpiecznie stracić na wadze wystarczy wprowadzić kilka uniwersalnych i, co ważne, sprawdzonych nawyków, które sprzyjają utracie wagi. Należy więc:

- całkowicie zrezygnować z fast foodów,

- ograniczyć produkty zawierające dużo cukrów i tłuszczów,

- ograniczyć spożywanie czerwonego mięsa,

- jeść więcej warzyw i owoców,

- pić co najmniej 2 litry wody, w tym herbat, na przykład zieloną lub czerwoną,

- wspierać dietę poprzez stosowanie tabletek zawierających naturalne składniki odchudzające,

- w codzienną dietę włączyć ryby i ewentualnie mięso kurczaka.


Te kilka podstawowych zasad dobrej diety z pewnością nie wywróci nikomu życia do góry nogami, a pozwoli w łatwy i stosunkowo bezpieczny sposób stracić nieco na wadze.

Licencja: Creative Commons